המחבלים רצחו את החטופים על דעת עצמם – וברחו I פרטים חדשים

המחבלים לא קיבלו הנחייה מגבוה: הם הבינו שלא יוכלו להימלט מכוחות צה"ל שנפרסו ברפיח יחד עם החטופים - ולכן ירו בששת החטופים מטווח קצר ונמלטו • אמצעי טכנולוגי איתר את גופות החטופים זה לצד זה במנהרה בעומק של 20 מטר
חרדים 10
כ"ח אב התשפ"ד / 01.09.2024 20:57

בישראל העריכו כי המחבלים לא קיבלו הנחייה מדרג בכיר לרצוח את ששת החטופים.

לפי דיווח של רועי שרון הערב (ראשון) ב’כאן חדשות’,  מחבלי חמאס ששמרו על החטופים פעלו בהתאם לעקרונות כלליים שהונחו מראש, או שהפעילו שיקול דעת עצמי, וירו בחטופים הירש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי ואלכס לובנוב הי”ד.

אתמול, באמצעות אמצעי טכנולוגי שהוכנס לסריקות במנהרה על ידי אוגדות צה”ל, זוהו גופות החטופים כשהם זה לצד זה, בעומק של 20 מטר.

השישה נחטפו בשבעה באוקטובר באיזור רעים וקיבוץ בארי, ובהמשך הועברו ממרכז הרצועה דרומה.

בתחילת התמרון, אותם המחבלים זיהו את הלוחמים, ולכן דילגו עם החטופים למסתור אחר. עם זאת, כשהגיעו לרפיח לא הייתה להם האפשרות לברוח מכוחות צה”ל שנפרסו באזור.

לפיכך, החליטו המחבלים לברוח בלי החטופים, הוציאו אותם להורג ונמלטו.

לפי המכון לרפואה משפטית, החטופים נרצחו ממספר יריות מטווח קצר. על פי הבדיקה הפורנזית שערך המכון לרפואה משפטית באבו כביר מותם של החטופים מוערך בכ-48-72 שעות לפני בדיקתם – במהלך יום חמישי עד שישי לפנות בוקר.

בצה”ל לא ידעו שיש חטופים בקרבת אזור הפעילות, אחד המתחמים הבנויים ברפיח. והם אותרו ללא מודיעין מוקדם. החילוץ התרחש במרחק של קילומטר מהמנהרה בה אותר וחולץ בשבוע שעבר החטוף פרחאן אלקאדי.

ארבעה מהחטופים שגופותיהם אותרו אתמול ברפיח הובאו למנוחות: הלוויתו של אלמוג סרוסי הי”ד התקיימה בבית העלמין כפר נחמן רעננה, הלוויתו של רס”ר אורי דנינו הי”ד בהר הרצל בירושלים.

הלוויתה של עדן ירושלמי הי”ד בבית העלמין ירקונים והלוויתו אלכס דובנוב הי”ד בבית העלמין גבעת ציון באשקלון.

הלוויתו של הירש גולדברג-פולין תתקיים מחר בשעה 16:00 בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות