לוחמי דובדבן חיסלו את המחבל שרצח 3 שוטרים בדרום הר חברון

חיים טוויל
|
כ"ח אב התשפ"ד / 01.09.2024 17:04
צה״ל ושב״כ חיסלו את המחבל שביצע את פיגוע הירי ליד מחסום תרקומיא • סמוך למחבל אותר M16 • המחבל הגיע למפקדת מנגנוני הביטחון הפלסטינים, ביקש להסגיר עצמו תמורת הגנה – וסורב • בן גביר: זה הזמן להחזיר המחסומים, ולכתוש את הטרור והמרצחים ביו”ש בכל העוצמה 

תשע שעות אחרי הפיגוע בדרום הר חברון: לוחמי דובדבן, בהכוונת אמ”ן ושב”כ, כיתרו אחר הצהריים (ראשון) את המבנה בו הסתתר המחבל מהנד אלעסאודה בן 31, תושב הכפר אידנא,  שרצח שלושה שוטרים – ירו לעבר טיל נ”ט וחיסלו אותו.

סמוך למחבל אותר נשק מסוג M16.

צה”ל מסר כי המחבל שביצע את הפיגוע שירת בעברו במשמר הנשיאות של אבו מאזן, כחלק ממנגנוני הביטחון הפלסטינים.

חקירת הפיגוע נמשכת.

גורם ביטחוני אמר ל’כאן חדשות’: “לאחר שביצע את הפיגוע הבוקר בתרקומייא, הגיע המחבל למפקדת הבטח”ל בחברון וביקש להסגיר את עצמו ולקבל הגנה, אך אלו סירבו להכניסו וסגרו בפניו את המקום.

“יצוין, כי המחבל פוטר לפני 9 שנים מתפקידו במשמר הנשיאות של אבו מאזן ואינו קשור עוד למנגנוני הביטחון הפלסטינים”

בתוך כך, עצורים מחברון שנעצרו אתמול על ידי כוחות הביטחון בחשד למעורבות בפיגוע הכפול בליל שבת בכרמי צור ובצומת גוש עציון, הובילו היום את לוחמי צה”ל למעבדה בה הורכבו מטעני החבלה.

מוקדם יותר היום קיבלו בפת”ח אחריות על הפיגוע הכפול.

את הפיגוע ביצעו שני תושבי חברון, שניהם ללא רקע ביטחוני קודם.

הלוחמים שהגיעו למקום בו הוקמה מעבדת החבלה, השמידו את המבנה והחומרים שנמצאו בתוכה. מבדיקה ראשונית עולה כי המטענים הורכבו מחומרים מאולתרים, ולא מחומר נפץ תקני.

בפיגוע הכפול ביום שישי נפצע מח”ט גוש עציון ושלושה לוחמים נוספים נפצעו, בהם אחד קשה, מאש הכוחות.

השר בן גביר: “מברך את לוחמי דובדבן על החיסול של המחבל הנתעב שרצח הבוקר שלושה שוטרים בפיגוע אכזרי. זה הזמן להחזיר את המחסומים לכל רחבי יהודה ושומרון, ולכתוש את ארגוני הטרור והמרצחים ביו”ש בכל העוצמה”.

פקד אריק בן אליהו הי”ד, בן 37 מקריית גת, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הלווייתו תיערך היום בשעה 16:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית גת.

רנ”ג הדס ברנץ הי”ד, בת 53 משדה משה, הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים.

רס”מ רוני שקורי הי”ד, בן 61 משדרות, הותיר אחריו אישה, בת ונכדה. הלווייתו תיערך היום בשעה 18:15 בחלקה הצבאית בבית העלמין בשדרות. רוני הוא אביה של רס”ר מור שקורי הי”ד, שנפלה בקרב על תחנת שדרות ב-7 באוקטובר.

פיגוע הירי בוצע מרכב חולף, לאחר מכן המחבלים נטשו אותו ונמלטו. בנקודה נמצא רכב נטוש עם תרמילים בתוכו.