השוטרים אריק בן אליהו, רוני שקורי והדס ברנץ הי”ד נרצחו בפיגוע ירי

חיים טוויל
|
כ"ח אב התשפ"ד / 01.09.2024 14:22
אריק בן אליהו מקריית גת, רוני שקורי משדרות והדס ברנץ שדה משה הי”ד נרצחו בפיגוע ירי לעבר ניידת המשטרה בה נסעו בכביש 35, סמוך למחסום תרקומיא

פקד אריק בן אליהו, רס”מ רוני שקורי ורנ”ג הדס ברנץ הי”ד הם השוטרים שנרצחו הבוקר (ראשון) בפיגוע ירי בדרום הר חברון.

השלושה נרצחו בפיגוע ירי לעבר ניידת המשטרה בה נסעו בכביש 35, סמוך למחסום תרקומיא.

בן אליהו הי”ד, בן 37 תושב קרית גת, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הורים ושתי אחיות.

הוא יובא למנוחות היום בשעה 16:00 בבית העלמין בקרית גת בחלקה צבאית.

ברנץ הי”ד, בת 53 תושבת שדה משה, הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים, נכדה, הורים וחמישה אחים.

הלוויתה תתקיים מחר בשעה 10:30, בבית העלמין במושב שדה משה.

שקורי הי”ד, בן 61, תושב שדרות, הותיר אחריו אישה, בת, נכדה ושלושה אחים. הוא אביה של מור הי”ד, שנרצחה בקרבות הגבורה בתחנת המשטרה בשדרות בשבעה באוקטובר.

הלוויתו תערך היום בשעה 18:15 בחלקה הצבאית בבית העלמין בשדרות.

האש נפתחה על רכב המשטרה בו נסעו מרכב חולף, ולאחר מכן המחבלים נטשו אותו ונמלטו. כוחות צה”ל פתחו במצוד אחר המרצחים, והוטל כתר על הכפר הגדול אידנא הסמוך לזירה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בזירת הפיגוע: “אמרתי ואני אומר זאת שוב: הזכות לחיים גוברת על חופש התנועה של תושבי הרשות הפלסטינית. אני מתכוון לדרוש ממי שאחראי על פריסת מחסומים ביהודה ושומרון: מספיק להתחשב בחופש התנועה ובמרקם החיים, ולפתוח עוד מחסום ועוד מחסום – אנחנו רואים את הדברים לנגד עינינו”.

הוא הוסיף : “אני חושב גם שהפיגוע הקשה הזה הוא סימן למי שחושב לשחרר מחבלים, מה קורה כאשר המחבלים האלה מסתובבים בשטח. הם חלאות, הם רוצחים, הם חיות אדם, לא צריך לשחרר אותם – צריך לירות להם כדור בראש, במדינה מתוקנת. אני מקווה שחוק עונש מוות למחבלים יעבור סוף סוף. כך צריך לעשות במדינה מתוקנת”.

מפכ”ל המשטרה רב-ניצב דני לוי אמר בזירת הפיגוע: “אני משוכנע שיחד עם כל הגופים נבוא חשבון עם המחבלים, נעצור אותם, ננטרל אותם ונחסל אותם. כך צריך לעשות. תפקידם של השוטרים היה לטפל במרחב הזה ולתת תחושת ביטחון לציבור. איבדנו את חייהם וזה בוקר קשה אנו חזקים ונמשיך לתת את הביטחון”.

מפקד מחוז ש”י ניצב עוזי לוי: “יש בהחלט עלייה בכמות ביצועי הירי נפגעים בצירים. אנחנו בהערכות מוגברת בצירים כדי למנוע את הפיגועים. הבוקר היה פיגוע קשה נגד שוטרים. אני משתתף בצער המשפחות”.