6 החטופים הי”ד אותרו עם סימני ירי, תנאי הזנחה ניכרו על גופם

על גופות 6 החטופים שאותרו במנהרה ברפיח נמצאו סימני ירי בראש ובמקומות נוספים • מנתיחת הגופות עלה: הוזנחו באופן שיטתי, היו סימנים לפציעות קודמות • למעט מקרה אחד של סימני קשירה, לא נמצאו עדויות לעינויים • נחטפו ממרכז הרצועה ובהמשך הועברו עד לרפיח - שם נרצחו
חרדים 10
כ"ח אב התשפ"ד / 01.09.2024 11:17

במערכת הביטחון מעריכים כי ששת החטופים, שגופותיהם אותרו אמש  במנהרה ברפיח, נרצחו אתמול או שלשום, בזמן פעילות צה”ל באזור. כך דיווח היום (ראשון) איתי בלומנטל ב’כאן חדשות’.

לפי דיווח של דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ, גורמי המקצוע מעריכים כי החטופים נרצחו לפני 48 עד 72 שעות, בסביבות יום חמישי בשעות הערב-לילה.

ממשרד הבריאות נמסר הערב, כי  בבדיקה שנעשתה במכון הלאומי לרפואה משפטית נמצא כי ששת החטופים נרצחו על ידי מחבלי חמאס במספר יריות מטווח קצר. על פי הבדיקה הפורנזית, מותם של החטופים מוערך בכ-48-72 שעות לפני בדיקתם – במהלך יום חמישי עד שישי לפנות בוקר.

הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב ואורי דנינו הי”ד נמצאו במנהרה בעומק 20 מטרים ובמרחק כקילומטר מהמנהרה ממנה חולץ בחיים החטוף פרחאן אלקאדי לפני חמישה ימים.

לאחר חילוצו של פרחאן, בצה”ל חשדו כי יש חטופים נוספים באזור. אף על פי שמיקומם המדויק של החטופים לא היה ידוע, הפעילות לאיתורם הייתה מבוקרת ואיטית ולא כללה היתקלות עם המחבלים שרצחו את השישה וברחו. יתכן והם חוסלו בלחימה שנמשכה שם מעל הקרקע.

לפי דיווח באתר ynet, כל שישה החטופים הי”ד נמצאו עם סימני ירי בראש ובמקומות נוספים.

נתיחת הגופות התרחשה לאורך כל הלילה, ולמעט אחד החטופים או החטופות שעליהם נמצאו סימני קשירה – לא נמצאו עדויות לעינויים של החטופים.

מנגד, על פי מצב הגופות היה ניכר כי הם הוזנחו באופן שיטתי וכי, בין היתר, לא התקלחו במשך זמן רב. בנוסף, היו אינדיקציות לפציעות קודמות של החטופים שנפצעו בעת החטיפה, שטופלו לאורך הזמן.

לפי דיווח של דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ,  הם אותרו רזים וניכרו עליהם תלאות השבי. על גופותיהם זוהו פגיעות ירי בראש ובמקומות נוספים בגופם. בנוסף, נמצאו גם פציעות ישנות שהחלימו – כגון פציעות רסיסי ירי שהחלימו מתחת לעור, ככל הנראה מ-7 באוקטובר.

לאחר שאותרו, הגופות הוצאו לשטח הישראלי בגבול ושם ב-4 לפנות בוקר צוותי זיהוי של המשטרה והרבנות אימתו את זהותם.

ששת החטופים נחטפו מאזור המסיבה ברעים ומקיבוץ בארי – אל מרכז הרצועה, מול מחנה הפליטים אלבוריג׳. בשלב מסוים במהלך המלחמה – החטופים הועברו דרומה לרפיח ושם הוחזקו במהלך כל החודשים האחרונים, בזמן שצה”ל פועל במרחב, עד שנרצחו בדם קר.

הכוחות שפעלו מעל הקרקע ברפיח היו ממש מעל המנהרה שבה הוחזקו באותה עת החטופים.

כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין ואלמוג סרוסי הי”ד היו אמורים להשתחרר בעסקה מטעמים הומנטיריים, לו חמאס היה נענה להצעת המתווכות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות