השר גלנט: לוותר על ציר פילדלפי • דרעי: לפעול בעת הזו לאחדות העם

גלנט קורס תחת הלחץ? קרא לממשלה להפוך את החלטת הקבינט מיום חמישי ולאשר את נסיגת צה"ל מציר פילדלפי - כדי לאשר עסקת חטופים • סמוטריץ: "הבוקר רצועת עזה חייבת להצטמצם" • דרעי: קורא לחבריי מכל הסיעות לפעול בעת הזו לאחדות העם, לגלות אומץ ומנהיגות
אריה ריבקינד
כ"ח אב התשפ"ד / 01.09.2024 10:11

שר הביטחון יואב גלנט קרא הבוקר (ראשון) לממשלה לבטל את ההחלטה שהתקבלה בקבינט ביום חמישי האחרון על הישארות צה”ל בציר פילדלפי – מה שלדבריו יאפשר התקדמות במשא ומתן על עסקת חטופים.

“הקבינט המדיני-ביטחוני חייב להתכנס באופן מיידי ולהפוך את ההחלטה שהתקבלה ביום חמישי”, אמר גלנט, לאחר חילוץ גופותיהם של שש החטופים שנרצחו בשבי.

גלנט הוסיף: “זה מאוחר עבור החטופים שנרצחו בדם קר. חייבים להשיב הביתה את החטופים שנותרו בשבי החמאס. מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל ראשי ומרצחי החמאס, עד האחרון שבהם”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ענה לשר הביטחון: “חמאס רצח את חטופינו בדם קר בדיוק כדי לגרום לנו להיכנע ולקבל את דרישותיו ולאפשר לו לשרוד ולשקם את יכולותיו ולשוב לתקוף את ישראל כחלק מתכנית ההשמדה האיראנית.

“הקבינט לא יאפשר עסקת כניעה שתפקיר את ביטחון ישראל, אלא ינחה את צה”ל ומערכת הביטחון לגבות מחירים כבדים יותר מהחמאס ומאלה שנותנים לו מחסה ומסתור – ויגביר בעוצמה את המלחמה עד להשמדתו והשבת החטופים.

“הבוקר רצועת עזה חייבת להצטמצם. כוחות צה”ל צריכים לנוע מהגבול הנוכחי פנימה שני  ק”מ ולנקות את כל מה שבדרכם. זהו שטח שלעולם לא יחזור לעזתים. גם ברגעים קשים שקורעים את הלב, השכל והאחריות הלאומית חייבים לגבור ולהוביל את קבלת ההחלטות שלנו”.

יו”ר ש”ס אריה דרעי התייחס לחילוץ שש גופות חטופים חולצו משבי חמאס ולפיגוע הרצחני באזור חברון.

“בשעה קשה זו לעם ישראל, יום בו נרצחו על ידי מחבלי החמאס הארורים מיטב בנינו ובנותינו בעזה ובתרקומיא, כולנו כואבים ומשתתפים בצער המשפחות הכבד.

“בלב כואב ודואב, ומתוך דאגה על העתיד, אני קורא לאחיי וחבריי מכל הסיעות, קואליציה ואופוזיציה כאחד, לפעול בעת הזו לאחדות העם, לגלות אומץ ומנהיגות ולא להרבות בשנאה, בקיטוב ובפילוג.

“כולנו מסכימים ואין מחלוקת על החובה הקדושה להחזיר את החטופים מיד, לצד החובה הדחופה למגר את החמאס. שני הערכים הללו מהווים את הבסיס המשמעותי לאחדות. אחדות העם ופילוגו מושפעים ישירות מנבחרי הציבור. כאשר ההנהגה תמשיך ותפעל לאחדות גם המון העם יהיו מאוחדים. כמאמר הכתוב ‘בהתאסף ראשי עם’ רק אז נהיה ‘יחד שבטי ישראל'”.

יו״ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: “בוקר קשה וכואב. שישה צעירים שכל חייהם היו לפניהם, נרצחו באכזריות במקום השבי על ידי מפלצות החמאס. אין בנמצא מילים שיוכלו לבטא את הצער האין סופי. אני מוסר את תנחומיי מעומק הלב לבני המשפחות. מי יתן ולא תדעו עוד צער ומכאוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות