האב זעק: גיבורי המקלדת, תפסיקו, חדל! רצחתם אותנו משמונה בערב

חרדים 10
|
כ"ח אב התשפ"ד / 01.09.2024 09:56
אביו של אורי דנינו הי”ד, שגופתו הוחזרה מהרצועה – על השמועות אתמול: “כל גיבורי המקלדת – חדלו. תפסיקו לאסוף רייטינג על גבן של המשפחות, מדובר פה בחיים של אנשים” • ליאל אברהם, בת זוגו של אור: “קיבלנו הודעות בטלגרם – את ההודעה הרשמית קיבלנו רק אחרי 8 שעות”

השמועות על איתור גופות החטופים: אלחנן דנינו, אביו של החטוף אורי דנינו הי”ד שגופתו הוחזרה מעזה, זעק הבוקר (ראשון) בגלי צה”ל נגד השמועות שפשטו אמש על הירצחו של בנו בשבי החמאס.

״בבקשה מכם, גיבורי המקלדת, תפסיקו, חדל! רצחתם אותנו משמונה בערב. חדל! אני מתחנן ומבקש למען משפחות אחרות, שלא יעברו את מה שאנחנו עברנו הלילה”, אמר.

“תפסיקו לאסוף נקודות רייטינג ועוקבים על גב של משפחות שכולות. בבקשה, מדובר פה בחיים של אנשים! אני קורא לגורמי המדינה לטפל באנשים כאלה ולשים אותם מאחורי סורג ובריח”.

האב סיפר על גבורתו של בנו, כשנחטף ממסיבת הנובה: “אורי כבר יצא מהתופת – אבל עשה פרסה וחזר כדי להציל את איתי ומיה רגב ואת עומר שם טוב. הוא העלה אותם לרכב ואחרי כמה עשרות מטרים רכב של חמאס חסם אותם”.

ליאל אברהם, בת הזוג של אורי הי”ד סיפרה הבוקר ב’חדשות הבוקר’ בערוץ 12: “זו טלטלה, מהרגע שזה דלף, עוד לפני שידעו מי. עברנו גיהינום עם הבשורה הכי קשה בקצה. הלב שלנו שבור. כולנו שמענו על זה לראשונה דרך הרשתות, דרך הודעות בטלגרם ששלחו אלינו, דרך טלפונים שהתקשרו אלינו ומסרו שמשתתפים בצערנו, כבר מהשעה שמונה בערב – כשאנחנו עוד לא יודעים כלום.

“קיבלנו את ההודעה מהקצינים שלנו בשעה ארבע בבוקר יחד עם שאר המשפחות. אנחנו המומים, לא מעכלים.

“זו הייתה שנה של תפילה, של תקווה, של אמונה שהוא חוזר. זה הסוף שבורא עולם בחר לנו ולו. ידענו שהוא חי, אנחנו יודעים שהם נרצחו ממש לא מזמן. לא אפרט מעבר. כרגע זה מה שאנחנו יודעים. זה המידע שנתנו לנו ממש בשעה האחרונה.

“אני רוצה להודות במעמד הזה לכוחות הביטחון שמסכנים את עצמם כדי להחזיר אותם הביתה. כל כך חבל לי שזו הדרך שהוא חזר בה. הוא לגמרי יכול היה להיות כאן איתנו”.

מה עובר עלייך ועל המשפחה?

“אנחנו בתוך סיוט, מתפללים להתעורר ולגלות שזה חלום. הייתה בנו כל כך הרבה תקווה ואמונה. אנחנו רחוקים מלעכל או להבין. מזמינים את כל עם ישראל לבוא וללוות את הגיבור שלנו בדרכו האחרונה היום בהר הרצל בשעות אחר הצהריים. עוד אין לנו שעה מדויקת. בואו לכבד. זה לא פוליטי, זה לא נגד אף אחד ולא בעד אף אחד. אני רוצה להודות לעם ישראל על התמיכה, על המעטפת, על ההבנה. אנחנו רוצים בכל זאת לשמור על הפרטיות שלנו, לפחות עד שדברים יתבהרו לנו”.

בריאיון לרדיו 103FM סיפרה על השמועות שהסתובבו ברשת לפני מסירת ההודעה למשפחות: “התחלנו לקבל הודעות כמו כל המדינה בטלגרם משמונה בערב, את ההודעה הרשמית קיבלנו רק אחרי 8 שעות ב־4 בבוקר בדיוק, רק אז היה זיהוי רשמי והודיעו לנו.

“זה נורא כי אתה רוצה להיאחז בתקווה וכופים עליך בשורה לפני שהיא רשמית”, הוסיפה בדמעות. “הכניסו אותנו לגיהנום כבר בשמונה בערב. המתנו יחד, קיווינו, התפללנו, בשום תרחיש לא ציפינו לסוף כזה. אנחנו יודעים שאורי היה חי עד ממש לא מזמן, ממש לא מזמן. יודעים. זה קרה ממש לאחרונה. הקצינים שלנו הודיעו לנו.

“נדרוש ונקבל תחקיר מלא ומפורט של הכל. כרגע אנחנו עוד המומים ושבורי לב מהבשורה. מדברים אלינו ולי זה מרגיש שאני דמות בסרט”.

אברהם ספדה: “אורי שלי גיבור, הוא ברח מהמסיבה ויצא מהתופת וחזר כדי להציל אנשים נוספים ונחטף איתם. הוא שרד יותר מ־300 ימים בשבי כדי לחזור אחוז תקווה ואמונה, הוא מצטיין בכל דבר שהוא עושה. פייטר, אח בכור לארבעה אחים שבורים, בן בכור להורים מרוסקים, בן הזוג הכי טוב שאפשר לדמיין”.