שלושה שוטרים נרצחו בפיגוע ירי בהר חברון • מצוד אחר המחבלים

חיים טוויל
|
כ"ח אב התשפ"ד / 01.09.2024 08:18
המחבלים הגיעו ברכב וירו ממנו לעבר רכב של כוחות הביטחון בכביש 35, סמוך למחסום תרקומיא • ראש מועצת גוש עציון: “חייבים להקדים ולצאת למבצע טיהור קיני הטרור בנפת חברון והסביבה. אסור שהטרור ירים ראש” • בן גביר: הם חיות אדם – צריך לירות להם כדור בראש”

שלושה שוטרים – שוטר ושוטרת כבני 30, ושוטר כבן 50 –   ממחוז ש”י נרצחו הבוקר (ראשון) בפיגוע ירי לעבר רכב בכביש 35, סמוך למחסום תרקומיא בדרום הר חברון.

אש כבדה נפתחה, ככל הנראה מרכב חולף, ולאחר מכן המחבלים נטשו אותו ונמלטו.

הכביש נחסם לתנועה מצומת העוקפים. כוחות צה”ל פתחו במצוד אחר המרצחים, במסגרתו הוטל כתר על הכפר הגדול אידנא הסמוך לזירה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בזירת הפיגוע: “אמרתי ואני אומר זאת שוב: הזכות לחיים גוברת על חופש התנועה של תושבי הרשות הפלסטינית. אני מתכוון לדרוש ממי שאחראי על פריסת מחסומים ביהודה ושומרון – מספיק להתחשב בחופש התנועה ובמרקם החיים, ולפתוח עוד מחסום ועוד מחסום. אנחנו רואים את הדברים לנגד עינינו”.

הוא הוסיף: “אני חושב גם שהפיגוע הקשה הזה הוא סימן למי שחושב לשחרר מחבלים, מה קורה כאשר המחבלים האלה מסתובבים בשטח. הם חלאות, הם רוצחים, הם חיות אדם, לא צריך לשחרר אותם – צריך לירות להם כדור בראש, במדינה מתוקנת. אני מקווה שחוק עונש מוות למחבלים יעבור סוף סוף. כך צריך לעשות במדינה מתוקנת”.

חובש רפואת חירום במד”א צוריאל אדרי ופראמדיק מד”א דוד דהן שהגיעו ראשונים למקום סיפרו: “מדובר בפיגוע קשה מאוד, ראינו על תלולית בצד הכביש רכב עם סימני ירי, מהרכב חולצו 3 נוסעים, 2 גברים ואישה. גבר ואישה כבני 30 היו מחוסרי הכרה עם פגיעות ירי בגופם, הם היו ללא דופק וללא נשימה, נלחמנו על חייהם וביצענו פעולות החייאה וכעבור דקות בסיוע כח רפואה של צה”ל נאלצנו לקבוע את מותה של אישה כבת 30. גבר כבן 50 שהיה גם הוא מחוסר הכרה סבל מפצעי ירי, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו למנחת המסוקים שם המתין מסוק מד”א שפינה אותו לבית החולים סורוקה במצב אנוש תוך פעולות החייאה. הגבר השלישי כבן 30 פונה למנחת ולצערנו שם נקבע מותו .”

חובש בכיר במד”א מרדכי עזרן ופאראמדיקית מד”א אפרת הירש, סיפרו: “מהרכב חולץ גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם פצעי ירי הוא היה ללא דופק וללא נשימה הענקנו לו טיפול רפואי, נלחמנו על חייו ופינינו אותו למנחת סמוך לחבירה עם מסוק מד”א ולצערנו במנחת נאלצנו לקבוע את מותו.”

ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל⁩ הגיב לפיגוע: “לצערנו גם הבוקר אנחנו חווים פיגוע קשה על אוטובוס באזור תרקומיא, שמצטרף למכוניות התופת בשבת ולמטען שהופעל בשבוע שעבר במזרח גוש עציון. חייבים להקדים ולצאת למבצע טיהור קיני הטרור בנפת חברון והסביבה. אסור שהטרור ירים ראש. אני שולח רפואה שלמה לפצועים ומחזק את לוחמי ומפקדי צה”ל שלוחמים בגבורה”.

מועצת יש”ע: “הפיגוע הקשה הבוקר בתרקומיא הוא עדות נוספת להסלמה החמורה שמתרחשת ביהודה ושומרון. אנו שבים ואומרים: המערכה נגד ישראל ביהודה ושומרון היא איראנית ויש להתייחס אליה ככזאת. ביהודה ושומרון מתחוללת מלחמה. ממשלת ישראל וצה”ל צריכים לפעול בהתאם: השמדה מוחלטת של תשתיות הטרור ביו”ש. דין יו”ש כדין עזה”.