הרש, אורי, עדן, כרמל, אלמוג ואלכס הי”ד חולצו מהשבי בעזה

צה"ל איתר גופות החטופים במנהרה בעומק 20 מטרים ברפיח, קילומטר מהמנהרה שממנה חולץ פרחאן קאדי • החטופים שגופותיהם חולצו: הירש גולדברג-פולין, רס"ר אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת הי"ד • הערכות מערכת הביטחון: נרצחו בימים האחרונים
חיים טוויל
כ"ח אב התשפ"ד / 01.09.2024 07:58

צה”ל ושב”כ איתרו והשיבו ממנהרה תת קרקעית במרחב רפיח, את גופותיהם של החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורס”ר אורי דנינו הי”ד לשטח ישראל.

השישה נחטפו בשבעה באוקטובר, ונרצחו על ידי מחבלי חמאס בעזה.

בהודעת דובר צה”ל נמסר: “לאחר הליך זיהוי שנעשה על ידי המכון הלאומי לרפואה משפטית, משטרת ישראל והרבנות הצבאית; צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, מסר את ההודעות למשפחות. צה”ל ושב”כ משתתפים בצער המשפחות בשעה קשה זו”.

הגופות אותרו אתמול במנהרה במרחב רפיח במנהרה בעומק 20 מטרים, ולפי הערכת גורמי ביטחון, הם נרצחו בימים האחרונים, אולי מחשש של החוטפים מהתקרבות צה”ל וממבצע חילוץ.

דובר צה”ל תא”ל הגרי עדכן בהצהרה שנשא הבוקר שגופותיהם אותרו כקילומטר מהמקום שבו אותר פרחאן אל-קאדי, וכי לא היה בידי ישראל מידע על מיקום החטופים שנרצחו.

משפחתו של החטוף הירש גולדברג-פולין הודיעה הבוקר על מותו. “מודיעים בלב שבור על מות בננו האהוב הירש. המשפחה מודה לכולכם על האהבה והתמיכה ומבקשת פרטיות בזמן זה”, נמסר מהמשפחה.

משפחתה של החטופה עדן ירושלמי הודיעה גם היאכי היא נרצחה בשבי חמאס. “בצער גדול אנחנו מודיעים על הירצחה של עדן שלנו בשבי החמאס”.

גם משפחתו של אורי דנינו הודיעה על מותו. יצחק דנינו, אחיו של אורי, כתב בפוסט באינסטגרם: “ברוך דיין האמת אהוב שלי, מצטער אחי שלא הצלחתי לעשות הכול ובזמן, אני אחיה עם זה לנצח. אני יודע שתשמור עליי מלמעלה ולא מאמין שבכלל מסוגל לדבר עליך ככה”.

משפחתה של החטופה כרמל גת הודיעה גם היא על מותה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקש סליחה ממשפחות החטופים שגופותיהם חולצו. “בשם מדינת ישראל אני מאמץ את משפחותיהם אל הלב, ומבקש סליחה. סליחה על שלא הצלחנו להשיב את יקיריכן הביתה בשלום.

“נמשיך להילחם עד חורמה בארגון הטרור הנפשע חמאס, שהוכיח שוב שאין קץ לרצחנותו ולפשעים נגד האנושות שהוא מוכן לבצע. דמי אחינו זועקים אלינו. אחיותינו ואחינו עדיין נמצאים שם בתופת. הברית העליונה בין המדינה לאזרחיה היא לשמור על בטחונם. עלינו מוטלת המשימה הקדושה האמיצה והדחופה, להחזיר אותם הביתה”.

השר בצלאל סמוטריץ’ הגיב לבשורות הקשות: “בוקר כואב שבו אנו נפגשים שוב עם תוצאות האכזריות האין סופית של חמאס-דאעש מחד, ועם האומץ של לוחמינו הגיבורים שעושים ויעשו הכל כדי להשיב את החטופים הביתה מאידך. ניגודיות בלתי נתפשת בין אור וחושך, טוב ורע.

“אנו מאמצים אל ליבנו את המשפחות היקרות בכאבן העמוק ומתחייבים שוב כי חמאס לא ינקה על הדם הרב שהוא שופך. נכה בו עד להשמדתו המוחלטת ונשיב את בנינו ובנותינו הביתה.

“אני מגנה בכל פה את הניסיונות השקריים וחסרי האחריות של גורמים פוליטיים לרקוד על דם בנינו ובנותינו ולנצל אותו לצרכים פוליטיים ולהחלשת החברה הישראלית בשליחות חמאס. עם ישראל חי ומאוחד והוא נחוש לנצח”.

השר איתמר בן גביר הוסיף: “בוקר קשה וכואב, הלב עם משפחות החטופים – דנינו, גולדברג-פולין, לובנוב, סרוסי, גת וירושלמי שהתבשרו הבוקר בבשורה המרה ביותר. ליבי ולב כל יהודי עימם בשעה קשה זו. הבוקר, קיבלנו הוכחה נוספת על האויב האכזר איתו אנחנו מתמודדים. אויב מר שחובה להכות בו בכל הכוח, ללא רחמים וללא הכנסת דלק וסיוע הומניטרי (רק תמורת הומניטרי), להשיב לו מכה אנושה וכואבת על אשר טבח באחינו ובאחיותינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות