דובר צה”ל: כוחות צה”ל איתרו מספר גופות במהלך לחימה ברצועה

חיים טוויל
|
כ"ח אב התשפ"ד / 31.08.2024 23:22
לפי הודעת דובר צה”ל, בשלב זה הכוחות עדיין פועלים במרחב ומבצעים תהליך לחילוץ ולזיהוי הגופות – שיימשך מספר שעות • ביקש: “אנו מבקשים להימנע מהפצת שמועות” • ‘מטה משפחות חטופים’ מאיים: “החל ממחר המדינה תרעד. אנחנו קוראים לציבור להיערך. עוצרים את המדינה”

כוחות צה”ל איתרו היום (שבת) מספר גופות של חטופים במהלך הלחימה ברצועת עזה.

לוחמי צה”ל מבררים את ההיתכנות שזהות הגופות שאותרו הן של חטופים ישראלים.

בהודעת דובר צה”ל שפורסמה הערב נאמר:

“צה״ל איתר מספר גופות במהלך הלחימה ברצועת עזה. בשלב זה הכוחות עדיין פועלים במרחב ומבצעים תהליך לחילוץ ולזיהוי הגופות, שיימשך מספר שעות”.

לאחר ששמות של חטופים וחטופות הופצו בשעות האחרונות ברשתות, בטרם עודכנו המשפחות, דובר צה”ל הוסיף וביקש: “אנו מבקשים להימנע מהפצת שמועות”.

מטה משפחות חטופים הגיב להודעת דובר צה”ל: “נתניהו הפקיר את החטופים! זו כעת עובדה. החל ממחר המדינה תרעד. אנחנו קוראים לציבור להיערך. עוצרים את המדינה. נגמרה ההפקרה!”

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הזדרז להתייחס להודעה של דובר צה”ל והסית נגד נתניהו:  “בנינו ובנותינו מופקרים ומתים בשבי ונתניהו עסוק בספינים. לא ציר פילדלפי ולא חיסוני הפוליו מעניינים אותו אלא רק הקואליציה ולשמור את סמוטריץ׳ ובן גביר. בדרך הוא מרסק את המשפחות ואת עם ישראל. אנחנו נמשיך לעמוד לצד המשפחות ולחבק ולשמור עליהן בשעות קשות”.

צביקה מור, אביו של איתן החטוף בעזה, אמר הערב לשרה ב”ק בערוץ 14: “מי שאומר שרה”מ נתניהו מפקיר את החטופים או מטרפד עסקה – הוא פשוט פושע וכפוי טובה.

“ישבנו עם ח״כ מאיר כהן מיש עתיד והוא אמר לנו שראש הממשלה לא טירפד שום עסקה. אף מנהיג בישראל לא היה יכול לקבל את הדרישות של חמאס וזה בדיוק מה שראש הממשלה עשה.

“אז יש פה שקר. אני יכול לחבר את הפרסום של המטה התל אביבי ביחד עם המצב של מחאת קפלן שדועכת ועכשיו היא תקבל תאוצה שהם רוכבים על גבם של משפחות החטופים. ראש הממשלה עוסק 24/7 מאז תחילת המלחמה להשבת החטופים ודאגה לביטחון ישראל…”

 

מוטי קסטל, הכתב הפוליטי של ערוץ 14, צייץ: “דווקא בשעה זו כאשר הרגש משתולל והשכל במקפיא – וכשפוליטיקאים ציניים חסרי נשמה ואחריות אצים רצים להסית נגד רה”מ נתניהו – עם רוח גבית אדירה של תקשורת אכזרית ועיתונאים מופקרים, קולם של מרבית האזרחים לא נשמע: אסור להפקיר את ביטחון המדינה ו-9 מיליון אזרחים! אסור לתת דלק לאויב!

“ולהזכיר עוד: 1. הם רוצים להכריע את נתניהו יותר מאשר להכניע את סינוואר. 2. הם שרפו את הגשרים והרחובות עוד הרבה לפני שבעה באוקטובר. 3. הם טעו כמעט בכל הערכה או אזהרה שלהם ב-30 השנים האחרונות”.

במבצע לילי של צה”ל, השב”כ והמשטרה לפני שלושה ימים, חולצה גופתו של חייל צה”ל הי”ד, שנפל ב-7 באוקטובר ונחטף לרצועת עזה בידי חמאס. הפעולה לחילוץ הגופה התאפשרה בעקבות מעצר של מחבל, שידע להצביע במדויק על מקום קבורתו של החלל, ולאחר קבלת המידע הוחלט להיכנס לאזור בדרום הרצועה כדי להשיב את גופת החלל.

בשבוע שעבר חולץ קאיד פרחאן אלקאדי, בן 52 מרהט, ממנהרה תת קרקעית של חמאס ברפיח, על ידי כוחות צה”ל ושב”כ.

לפני כ-10 ימים חולצו גופותיהם של החטופים אברהם מונדר, נדב פופלוול, יגב בוכשטב, יורם מצגר, חיים פרי ואלכס דנציג הי”ד והושבו לישראל. הם נחטפו בחיים ב-7 באוקטובר ונרצחו בשבי בעזה.