סמ”ר אלקנה נבון הי”ד נפל במבצע בג’נין, קצין נפצע באורח קשה

חיים טוויל
|
כ"ז אב התשפ"ד / 31.08.2024 20:50
סמ”ר אלקנה נבון הי”ד, בן 20 מפתח תקווה, מפקד כיתה בגדוד 906, נפל במהלך הפעילות המבצעית בשומרון • נפל בחילופי אש עם מחבלי חמאס במבנה בג’נין • בתקרית נפצע באורח קשה קצין לוחם, ושני לוחמים באורח קל • מספר חללי צה”ל מתחילת המלחמה עומד כעת על 705

סמ”ר אלקנה נבון הי”ד, בן 20 מפתח תקווה, מפקד כיתה בגדוד 906 חטיבת ביסל”ח, נפל היום (שבת) במהלך הפעילות המבצעית בשומרון.

אלקנה הי”ד, תלמיד בישיבת ההסדר קרית שמונה, נפל כאשר הכוח הותקל בשני מחבלי חמאס מבוקשים שהיו מעורבים בפיגועי ירי ובייצור מטענים, שפתחו בירי על הלוחמים מטווח קצר – וחוסלו.

באירוע בו נפל סמ”ר אלקנה נבון הי”ד, נפצע באורח קשה קצין לוחם מגדוד 906, ושניים באורח קל. הם פונו במסוק לטיפול רפואי.

בית איגוד ישיבות ההסדר פרסם הודעת אבל: “בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים”.

הרב אריאל ברקאי, ראש ישיבת ההסדר קריית שמונה, בה למד אלקנה הי”ד, ספד: “אין מילים לבשורה הקשה כל כך שנפלה עלינו בצאת שבת קודש. אלקנה האהוב, כולך מלא חיים ושמחה, עם נוכחות של טוב ונתינה. קשה לדמיין שהחיוך הענק והטוב שלך כבר לא איתנו. רצית כל כך לתרום ולתת, עוד לפני המלחמה. תמיד רצית לעשות את המיטב, כך בישיבה וכך בצבא וכך בחייך האישיים.

“משפרצה המלחמה הרגשת אחריות גדולה לקחת חלק ולהוביל, ועשית הכל תמיד בשמחה, תמיד מתוך אמונה גדולה. דמותך בלתי נפרדת מהישיבה, בלתי נפרדת מאתנו.”

מבית החולים העמק בעפולה נמסר, כי מצבו של החייל שפונה היום מג’נין מוגדר כעת קשה אך יציב.

מספר חללי צה”ל מתחילת המלחמה עומד כעת על 705.

במהלך שעות הבוקר, כוח צה”ל החל בפעילות בשכונה המזרחית של ג’נין. להפתעת החיילים אותרו באזור כמות גדולה של מטענים.

במשך היום הפעולה הורחבה לתוך מחנה הפליטים. מנגנוני הביטחון הפלסטינים נמנעו מלפעול באזור ועל כן הוא נתפס בעיניי המחבלים “כעיר מקלט”, וכוחות צה”ל נדרשו להיכנס לתוכו.

הרמטכ״ל הרצי הלוי, קיים היום  הערכת מצב בג׳נין עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יקי דולף ומפקדים נוספים, ופגש את הלוחמים המשתתפים במבצע לסיכול הטרור במרחב.

הרמטכ”ל: “אתמול בלילה היה פיגוע של שני רכבי תופת, יצאו מאזור חברון לאזור גוש עציון. תסתכלו על הפיגוע הזה, מה שאתם עושים כאן, הכניסה לתוך מחנות הפליטים זה בדיוק הרעיון שהמחבלים לא יוכלו להטעין את חומר הנפץ על רכב התופת ולצאת ולעשות פיגוע ביישוב, על כוחות צה״ל או בכל מקום אחר.

“מפה הרעיון ההתקפי הזה של ללכת ולהיכנס לטרור, למקומות שבהם הוא בונה את יכולות החבלה, זה דבר מאוד חשוב.

“אין לנו שום כוונה לתת לטרור באיו”ש להרים את הראש, ולכן היוזמה לעבור עיר עיר, מחנה פליטים מחנה פליטים, עם מודיעין מצוין, עם יכולות מבצעיות טובות מאוד, עם מעטפת מודיעינית אווירית חזקה מאוד, ובעיקר עם לוחמים ומפקדים ערכיים ונחושים מאוד. אני רואה בדיוק את הדבקות במשימה, אנחנו בדרך הזו נגן על אזרחי ישראל, בדיוק ככה”.