עמית סגל חושף: זה הדבר שיזרע זעזוע וייאוש בדעת הקהל ברצועה

הפרשן הפוליטי טוען בטורו כי "ראש הממשלה לא אומר את האמת לגבי רצועת עזה - ככל שזה תלוי בנתניהו, ישראל מתכננת להישאר בעזה בדור הקרוב" • "שרים בממשלה לוחצים על נתניהו להורות על פינוי כולל ומוחלט של עזה סיטי מאחרוני תושביה"
חרדים 10
כ"ו אב התשפ"ד / 30.08.2024 14:25

הפרשן הפוליטי עמית סגל מסביר בטורו בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ כיצד מתכננת ישראל לשלוט בציר פילדלפי – גם במקרה של נסיגה בשל עסקה, ומציין כי לא תהיה הקמה מחודשת של ‘גוש קטיף’.

סגל כתב: “ראש הממשלה לא אומר את האמת לגבי רצועת עזה. ליתר דיוק: הוא אומר אותה, אבל באופן עמום, לא בסאונד בייט קליט, סמלו המסחרי. והאמת היא כזו: ככל שזה תלוי בנתניהו, ישראל מתכננת להישאר בעזה בדור הקרוב”.

לדבריו, “לאחר כישלונו הנורא של הניסוי בן 19 השנים של הסתמכות על סנסורים וחומות במקום אחיזה בשטח, חוזרים כעת לניסוי ישן אחר, שנערך בין 1967 ל־2005: בסיסי צבא בין עזה ורפיח. מי שמתמקד בטקטיקה של ציר פילדלפי כן־או־לא או במיקרו טקטיקה של תעלות בציר נצרים כתחליף לכוחות צה”ל מחמיץ את הסוגיה הרחבה. לנוכחות הזו בדיוק נתניהו מתכוון כאשר הוא מדבר על שליטה צבאית ישראלית ושליטה אזרחית ‘של גורמים אחרים'”.

סגל מסביר: “בגלל זה סוללים כעת אוטוסטרדה דו מסלולית בפילדלפי, בגלל זה מתמקמות חטיבות שלמות היכן שהיו פעם רפיח ים, נצרים, אלי סיני, ניסנית ודוגית”.

עם זאת, הוא מוסיף: “גוש קטיף לא ישוב. סביר יותר שבממשל אמריקני אוהד יותר תהיה אולי הסכמה שבשתיקה להקמת היאחזויות נח”ל בפרימטר הצפוני, סמוך לאשקלון, אזור שפינויו היה תמוה עוד ב־2005. השר שיקלי הציע לכך שם: “רועה יורה”.

על צפון רצועת עזה חושף סגל: “שרים בממשלה לוחצים על נתניהו להורות על פינוי כולל ומוחלט של עזה סיטי מאחרוני תושביה, בין מאה למאתיים אלף. ההצדקה הביטחונית היא הסרת האיום על ציר נצרים מצפון. ההצדקה האמיתית היא הזעזוע והייאוש שהדבר יזרע בדעת הקהל הפלסטינית, כשעזה תיפול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות