“נמאס לי מהתדרוכים”: יואב גלנט עקץ, נתניהו דפק על השולחן

חרדים 10
|
כ"ו אב התשפ"ד / 30.08.2024 13:27
במהלך הדיון בקבינט על הישארות צה”ל בציר פילדלפי, השר גלנט העיר בנבזות: “ראש הממשלה יכול גם להחליט להרוג את כל החטופים” • נתניהו ושרים הזכירו כי גם לפני ההתנתקות, טענו גורמי הביטחון כי יידעו להתמודד עם הרקטה הראשונה – וזה לא קרה

שר הביטחון יואב גלנט ‘עקץ’ אמש (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני, שארכה שבע שעות,  על הישארות צה”ל בציר פילדלפי.

נתניהו בתגובה דפק על השולחן ואמר: “נמאס לי מהתדרוכים הבלתי פוסקים, אני עכשיו מביא את זה להצבעה”.

כפי שדווח בחרדים 10, הקבינט החליט לאשר את הישארות כוחות צה”ל בציר פילדלפי, זאת במסגרת עסקה אפשרית לשחרור חטופים.

שמונה מחברי הקבינט תמכו בהחלטה, בעוד גלנט התנגד והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמנע מלהצביע.

שרים שנכחו בדיון ציינו כי ההחלטה עשויה להוביל לקידום עסקה לשחרור חטופים, משום שחמאס יצטרך להתפשר בעניין הציר, כפי שהתפשר בנושא סיום המלחמה.

איש התקשורת ינון מגל ציין, כי “גלנט כפר בקבינט בסמכותו של נתניהו להטיל וטו על פילדלפי, למרות שהמפות של נוכחות צה”ל על הציר כבר הוצגו לאמריקנים והם אישרו אותן. זו הסיבה שנתניהו ביקש מצה”ל להציג את המפות בפני הקבינט והן אושרו”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בדיון לאירועי ה-7 באוקטובר, וטען כי האסון התרחש, בין היתר, משום שישראל לא שלטה בציר פילדלפי, מה שאיפשר הזרמת אמצעי לחימה לחמאס ברצועת עזה.

נתניהו הבהיר כי מציאות כזו לא תחזור על עצמה, וכי הפעם ישראל נחושה לשמור על שליטתה בגבול.

ראש הממשלה ושרים נוספים בקבינט ציינו כי גם לפני ההתנתקות, טענו גורמי ביטחון כי ידעו להתמודד עם הרקטה הראשונה – וזה לא קרה, חמאס החל להמטיר אש לעבר ישראל. עוד צוין כי גורמי הביטחון גם סברו שידעו להתמודד עם הנסיגה מלבנון, ועוד לפני כן עם ייבוא הטרור ליהודה-ושומרון, כחלק מהסכמי אוסלו – וגם הערכות אלו התבדו.

גורם בסביבת השר בן גביר הסביר מדוע השר נמנע:  “ההימנעות בהצבעה נבעה מהסיבה שבהצעה שעלתה להצבעה דובר על דילול כוחות הדרגתי בציר פילדלפי במסגרת עסקה, כך שבשלבי העסקה, ככל ותצא לפועל – תצומצם כמות הכוחות בציר פילדלפי”.

הגורם מוסיף כי השר בן גביר עומד על דעתו להמשיך את הלחץ הצבאי בצורה מאסיבית: “השר בן גביר תומך בהישארות מלאה של הכוחות בציר פילדלפי – ובכל רחבי הרצועה”.