סקר דרמטי: לראשונה הליכוד עם 30 • האם יש קואליציה?

מסקר של מכון 'דיירקט פולס' עולה, כי מפלגת הליכוד ממשיכה להתחזק • יש עתיד נחלשת • איתמר בן גביר מאבד שני מנדטים, ולברמן מאבד מנדט
יוני גרין
כ"ו אב התשפ"ד / 29.08.2024 21:55

מסקר מנדטים חדש של מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ שפורסם הערב (חמישי) ב’מהדורה המרכזית’ של ערוץ 14 עולה, כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה ממשיכה להתחזק, בזמן שיש עתיד נחלשת.

גם מפלגת עוצמה יהודית של השר איתמר בן גביר מאבדת שני מנדטים ומקבלת רק 6 לעומת 8 בסקר הקודם.

מנתוני הסקר עולה, כי מפלגת הליכוד מקבלת 30 מנדטים, מה שמחזק את מעמדה מול המפלגות האחרות. המחנה הממלכתי של בני גנץ נשארת  יציבה עם 17 מנדטים.

מפלגת הדמוקרטים בראשות יאיר גולן מקבלת 11 מנדטים, בעוד ש”ס שומרת על כוחה עם 10. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן יורדת במנדט אחד מהסקר הקודם ומקבלת 13 מנדטים, ויש עתיד של יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד יורדת במנדט אחד ל-11 מנדטים.

יהדות התורה מקבלת 8 מנדטים, ועוצמה יהודית של איתמר בן גביר יורדת ל-6 מנדטים.

מפלגת רע”ם בראשות מנסור עבאס מקבלת 5 מנדטים, וגם חד”ש תע”ל מקבלת 5 מנדטים. הציונות הדתית מקבלת 4 מנדטים בלבד.

מפלגות בל”ד והימין הממלכתי אינן עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים: גוש הימין – מצליח לשמור על כוחו ומקבל 58 מנדטים, בעוד גוש השמאל – מקבל 52 מנדטים. המפלגות הערביות – 10 מנדטים.

בהתאמה לראשות הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להוביל עם 46% מהתמיכה הציבורית. בני גנץ ויאיר לפיד מקבלים כל אחד 27% מהתמיכה, כאשר 28% מהנשאלים אינם רואים אף אחד מהם כמתאים לתפקיד ראש הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות