ארבל: ‘הוועדה האזרחית’ אוספת מידע מסווג, זה מעלה חשד לפלילים

במכתב ששיגר ליועמ"שית והוקדש ל'וועדת החקירה האזרחית' שהוקמה בידי גופים ואנשים פרטיים, כתב השר ארבל כי זו עוסקת בנושאים מסווגים ועיסוקה מעלה חשד לפלילים
אריה ריבקינד
כ"ו אב התשפ"ד / 29.08.2024 21:02

שר הפנים משה ארבל  שיגר היום (חמישי) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בו הצהיר כי הוא תומך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית ל-7 באוקטובר בהקדם.

המכתב הוקדש ל’ועדת החקירה האזרחית’, שהוקמה בידי גופים ואנשים פרטיים, שלדברי השר ארבל עסוקה בנושאים מסווגים ועיסוקה מעלה חשד לפלילים.

במכתב הציג השר טענות קשות נגד פעילותה של ועדת החקירה האזרחית, וקרא לעצור את עבודתה, תוך שהוא מתייחס גם לעדות ראש האופוזיציה יאיר לפיד עליה כתב: “מאז הקמתה הופיעו בפני הוועדה והעידו באופן וולונטרי בעלי תפקידים שונים שהביאו בפניה מסמכים שחשבו לרלוונטיים. לנוכח העדויות שפורסמו, לרבות זו של יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד, עולה חשש ממשי שהוועדה במהלך פעילותה גובה עדויות עליהן חל חיסיון ועוברת בכך עבירות של ביטחון מידע ושיבוש מהלכי משפט”.

השר הוסיף: “לדעתי האישית יש להקים ועדת חקירה ממלכתית ובהקדם. אולם עיכוב בהקמת הוועדה לא מאפשר לעבור לסדר היום אם עולה חשד לפלילים בעבודות הוועדה האזרחית.

“אבקש את בדיקתך הדחופה לנושאים שהועלו להלן, אשר מעלים לכאורה חשש ממשי לביצוע עבירות שעלולות לפגוע בהמשך חקירת אירועי השביעי באוקטובר”.

ועדת החקירה האזרחית הגיבה: “כבר 11 חודשים שמשפחות הקורבנות וכלל אזרחי ישראל מחכים לתשובות. לצערנו, גם כאן נאלצו המשפחות והאזרחים לקחת את האחריות ולהקים את הוועדה במקום ועדת החקירה הממלכתית שממשלת ישראל מתעקשת בתוקף להימנע מחובתה להקים. טוב תעשה הממשלה אם תקים ועדת חקירה ממלכתית, דבר שיביא לסיום פעילותנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות