צה”ל חושף את הפייק: כך חמאס זייף סקרים לטובת סינוואר והנייה

בצה"ל חושפים כי חמאס מזייף תוצאות סקרי דעת קהל של מכון הסקרים הפלסטיני המוביל PSR של ח׳ליל שקאקי, כדי לייצר מצג של תמיכה ציבורית בפעילותו הטרוריסטית ובמנהיגיו
חיים טוויל
כ"ה אב התשפ"ד / 29.08.2024 20:08

צה”ל חושף הערב (חמישי) מסמכים של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, המצביעים על מאמצי ארגון הטרור לזייף תוצאות של סקרים כדי לנסות להציג מצג שווא של תמיכה ציבורית נרחבת בפעילותו.

במסמכים, אשר אותרו על-ידי כוחות צה”ל הפועלים ברצועת עזה, ניכר מאמץ נרחב של הארגון לזייף את תוצאות סקרי דעת הקהל של מכון הסקרים ״PSR” של ח׳ליל שקאקי, על מנת לייצר מצג שווא של תמיכת הציבור העזתי בארגון הטרור, במיוחד לאחר טבח השבעה באוקטובר.

בצה”ל מציינים: “המסמכים הללו הם חלק מתהליך שיטתי שתכליתו להסוות את קריסתו של הארגון, וקריסת התמיכה הציבורית בו. המסמכים מדגישים את החשיבות שרואים בארגון הטרור חמאס בתוצאות הסקרים על מנת לזייף תמיכה פלסטינית וכדי להשפיע על הציבור הפלסטיני ועל דעת הקהל הבינערבית והבינלאומית”.

במסמכים מופיעות תוצאות סקרי מכון הסקרים “PSR” מחודש מרץ 2024, לפני ואחרי הזיוף של חמאס.

במסמכים ניכר זיוף תוצאות האמת לטובת הארגון ומנהיגיו, בדגש על יחיא סנוואר. כמו כן, מהלכי הזיוף נועדו לייצר מצג שווא של תמיכה רחבה בטבח השבעה באוקטובר ובפעולות טרור.

בצה”ל מדגישים: “אין במסמכים הוכחה לשיתוף פעולה כלשהו של מכון הסקרים עם מהלכי הארגון, אלא מדובר בצעדים חשאיים שמבצע הארגון באמצעות השפעה על גורמים בשטח על מנת להשפיע במרמה על התוצאות”.

כך, למשל, בשאלה “מי לדעתך ינצח במלחמה הזאת?” ארגון הטרור זייף את התוצאות כך: “56% לחמאס, 18% לישראל, 17% אף אחד מהם ו-8% חסרי דעה”. בתוצאות האמת שמציג צה”ל הנתונים הם: 30% חמאס, 51.2% ישראל, 14.9% אף אחד מהם ו-2.3% חסרי דעה.

גם בשאלה: “לדעתך, האם החלטת חמאס לתקוף את ישראל ב-7 באוקטובר הייתה החלטה נכונה?”, חמאס עיוות את התוצאות.

בתוצאה שמופיעה במסמכי הארגון נמצאים הנתונים 71.3% – נכון, ו23% לא נכון. בתוצאה של המסמך האמיתי מופיעים הנתונים 30.7% נכון, ו-64.4% לא נכון. ליתר אין דעה בנושא.

ביחס למידת שביעות הרצון לגבי יחיא סינוואר נעשה גם עיוות. במסמכי הארגון מופיע הנתון של 52% שביעות רצון לעומת 22.1% בלבד בתוצאת האמת. לגבי חמאס, הנתון במסמכי הארגון הוא 62% לעומת 31.9% בתוצאת האמת.

גם לגבי איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית בארגון שחוסל ביולי, חמאס פעל כדי לזייף את התוצאות.

בשאלה לגבי האפשרות של בחירות ליו”ר הרשות הפלשתינית, איסמעיל הנייה מקבל במסמכי הארגון תוצאה של 48% – יותר מכפול מנתון האמת 21.3%. למעשה, אבו מאזן שמקבל 22% במסמכי חמאס, גובר באחוזים בודדים על הנייה עם 25.8%. באותה שאלה, אגב, 52% העידו בנתוני האמת כי הם לא ישתתפו בבחירות.

חמאס גם כמעט הכפיל את שיעור הפלשתינים שתומכים בהמשך שלטונו ברצועת עזה מ-32.2% בנתוני האמת ל-59% בנתונים המזויפים. רוב הפלשתינים בנתוני האמת מעדיפים חזרה של שלטון הרשות הפלשתינית – עם או בלי אבו מאזן בראשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות