הונה אברכים בערים חרדיות, זייף צ’קים שנתנו לו – ויצא לקניות

חיים טוויל
|
כ"ה אב התשפ"ד / 29.08.2024 17:58
צעיר חרדי שנחשד כי ‘עקץ’ עשרות אברכים תמימים בירושלים, בית שמש וביתר עילית נעצר על ידי מתנדבי ‘השומרים’ בבני ברק • פרסם קורסים ודרש מאברכים למסור מראש 12 צ’קים בסכום של 600 שקלים • הוסיף את הספרה 1, הפך אותם ל-1600 ש”ח – ויצא למסעות רכש בבתי עסק

לפני כשבועיים התקבלה במוקד ארגון ‘השומרים’ בבני ברק תלונה מבעל עסק בעיר התורה והחסידות, על חשוד שרכש מוצרים בסכום של כ-1600 ש”ח – תמורתם שילם באמצעות צ’קים שהתבררו כגנובים.

מתנדבי הארגון שהגיעו אל בית העסק כדי לשלוף תיעוד ממצלמות האבטחה, זיהו את החשוד ממספר מקרי הונאה קודמים בהם תועד.

החשוד, כך על פי מספר גדול של מתלוננים, פרסם קורסים לדיינות בערים ירושלים, בית שמש וביתר עילית, ודרש מאברכים כי ימסרו לידיו מראש 12 צ’קים בסכום של 600 שקלים.

חלק מהצ’קים, שנלקחו בתרמית משום שלא היה בכוונתו לפתוח קורסים כלל, הוא זייף בהמשך, תוך שהוא מוסיף על הצ’ק סכומים של אלפי שקלים.

החשוד פעל באותה שיטה במשך תקופה ארוכה.

כך היה החשוד מוסיף לחלק מהצ’קים שנרשמו על סך 600 שקלים את הספרה 1 – ובכך הפך את הסכום שהופיע על הצ’קים שקיבל ל-1600 ש”ח.

כך הסתובב במשך תקופה ארוכה, כשהוא דרוש לחקירה בשל עשרות מעשי עוקץ שביצע באברכים תמימים, תוך שהוא רוכש בכל יום, באמצעות הצ’קים הגנובים, מוצרים בעסקים שונים.

אמש (רביעי), התקבל במוקד ‘השומרים’ דיווח מעובד בעסק שנעקץ בעבר בעיר בני ברק, לפיו החשוד במעשי העוקץ חזר למקום על מנת לבצע קנייה נוספת, באמצעות הצ’קים הגנובים.

מתנדבי ‘השומרים’ שהגיעו במהירות לזירה, זיהו כי אכן מדובר באותו חשוד מאירועים קודמים – ועיכבו אותו במקום  עד להגעת שוטרי משטרת מרחב דן שיצרו  אותו להמשך חקירה.

בהמשך יוחלט האם להביאו בפני שופט לצורך הארכת מעצרו.