סוהרים יודחו אחרי שראש ארגון הפשע ‘חגג’ בכלא: “הילך אימים”

ראש ארגון פשע עודה כותייר החזיק כמויות של ציוד אסור בתאו, לרבות סכין - ושלט על מצלמות האבטחה בכלא • "הילך אימים על אנשי סגל שלא זכו לגיבוי פיקודי" • נציב שב"ס הנחה: יופסק השיח בין הסגל לבין אסירים לטובת מניעת שביתות רעב או מניעת הפרות סדר


חיים טוויל
כ"ה אב התשפ"ד / 29.08.2024 14:57

עם כניסת נציב שב”ס רב גונדר קובי יעקובי לתפקידו, הוא הנחה לבחון את התנהלות של סגל שירות בתי הסוהר מול האסיר עודה כותייר. זאת על רקע אינדיקציות שקיבל, עוד כששירת במשטרת ישראל, כי ראש ארגון הפשע ממשיך באין מפריע לבצע עבירות פליליות חמורות בתוך הכלא.

הנציב מינה ועדת חקירה והעניק לה חופש פעולה מלא לגבות כל עדות רלוונטית ולבחון את התנהלות הארגון מול האסיר, לרבות הקצונה הבכירה.

לאחר עבודה מאומצת ומעמיקה מצאה הוועדה “כשלים קשים וחמורים”, חוצי ארגון, בכלל הדרגות.

מהחקירה עלה כי שב”ס אפשר לאסיר, בחלק מהזמן ביודעין ובחלק מהזמן בהעלמת עין, להחזיק כמויות אדירות של ציוד אסור בתאו, לרבות סכין, כניסה לחדר הזקיפות של הסוהרים כדי לשלוט על מצלמות האבטחה, טובות הנאה מרחיקות כמו אוכל סגל, תכשירי טואלטיקה ואביזרי כושר, יציאות מאובטחות לקנטינה ועוד.

“ניהול אורח החיים המתירני וחסר הגבולות, זכה לתגובה רפה ופשרנית מצד שב״ס, תוך שהוא מהלך אימים על אנשי סגל שלא זכו לגיבוי פיקודי”, קבעה ועדת החקירה.

נוכח חומרת הממצאים הנחה נציב שב”ס לאלתר על נקיטת הליכים מנהליים, חלקם פיטורין, כלפי מספר סוהרים וקצינים, בכלל הרמות.

בנוסף הנחה הנציב, כי הימים בהם נערך שיח או מו״מ בין הסגל לבין אסירים לטובת מניעת שביתות רעב או מניעת הפרות סדר, ובכלל זה הגעתם של קצינים בכירים לתאי אסירים כחלק מ’הבעת כבוד’ – עברו מן העולם, ואף הדגיש כי הקצינים שיפעלו בדרך זו, יופעלו נגדם הליכים מנהליים משמעותיים וקשים.

בנוסף קבע הנציב, מכניסתו לתפקיד ואילך, מדיניות ברורה ונחושה של משילות בבתי הסוהר, תוך הקפדה על טיפול נוקשה וחסר פשרות בכל חריגה מהסדר והמשמעת על ידי אסירים, לרבות טיפול אכיפתי מהיר באסירים המכווינים פשיעה בתוך ומחוץ לחומות, לצד הטמעת עקרון העדר אבחנה או אפליה בין אסירים – כולם יקבלו את אותם תנאי הכליאה.

ממצאי הוועדה הוצגו לדרגי הפיקוד בארגון לצורך לימוד והטמעה של המדיניות החדשה אותה מתווה הנציב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות