הפרשן אהוד יערי טוען: זו הטעות הגדולה של התקשורת הישראלית

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 12 ביקר בחריפות את האופן שבו ניתנה לחיזבאללה האפשרות להתעצם לאורך השנים • מבקר את התנהלות התקשורת וטוען כי המבצע הנוכחי ביו"ש הוא "הגדול ביותר מאז 'חומת מגן'"
חרדים 10
כ"ה אב התשפ"ד / 29.08.2024 13:12

אהוד יערי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 12, התראיין היום (חמישי) ב-103FM, והתייחס לגזרות השונות שעמן ישראל מתמודדת. הוא תקף את ההתנהלות מול חיזבאללה לאורך השנים, סיפר על המתרחש ביהודה ושומרון, והביע את דעתו –  מה ארגון הטרור חמאס באמת רוצה.

“סינוואר לא ישחרר חטופים, אלא כנגד התחייבות מוצקה מבטון להפסקה מוחלטת של המלחמה ונסיגה של צה”ל מרצועת עזה. אין לו שום עניין להישאר בלי ‘חגורת שומן’ של חטופים סביבו. זה לא רק בידיו של ביבי או בידי צוות המשא ומתן”, הדגיש.

הוא בחר לבקר את התקשורת על אופן סיקור חלק מנושאי המלחמה: “זה לא פשוט מבחינתה של ישראל. אני חושב שמציגים את הדברים בפשטנות יתרה בתקשורת. אני מבין את הכאב של המשפחות ואת הדחיפות שהם מרגישים, אבל צריך לזכור שיש גם צד שני שהוא לא סימפטי. הוא רוצה באמצעות החטופים לקבל הכנעה של מדינת ישראל.

“יש מספיק אנשים שמדברים על ציר פילדלפי בלי סוף בפאנלים למיניהם, ואני לא שמשתתף גם שם”.

על יהודה ושומרון טען כי מדובר במבצע הצבאי הישראלי הגדול ביותר שנערך באזור מאז מבצע ‘חומת מגן’. “בפיקוד מרכז, גם בזמנו של האלוף פוקס וגם עכשיו עם האלוף בלוט, הוא פיקוד יוזם אף על פי שאין לו את המובחרות שביחידות. הוא אגרסיבי ויוזם במבצע הכי גדול ב-23 השנים האחרונות מאז חומת מגן, כדי לעקר את השמיכה של הקאטיבות, חבורות של חמושים צעירים, על פי רוב פרחחים, לא אנשים עם אידאולוגיה או משנה סדורה.

“פה 200 במחנה פליטים אחד, ו-300 במחנה פליטים אחר, כדי למנוע מהם מה שהם עשו – כשתוקפים בטול כרם הם בורחים לשכם וכו’. סוגרם את בתי החולים, ואם זה יימשך כמו שצריך שלושה או או ארבעה ימים זה גם ייתן תוצאה לדעתי”.

הפרשן הוותיק ביקר את המאמינים בהגעה להסדרה עם חיזבאללה: “יש אצלנו לא מעט תמימים ומיתממים שחושבים שברגע שנפסקת האש בצפון, אז זה פותח את הדלת לאפשרות של הסדרה בינינו מול חיזבאללה. אני הקטן באלפי מנשה אומר שאין שום הסדרה עם חיזבאללה, והדבר היחיד שיכול להיות שם הוא להמשיך לדחוק אותו לאחור כמו שעושה פיקוד צפון עד עכשיו.

“הם כבר נדחקו 20 קילומטר אחורה. גם אחרי פעולה גדולה ומוצלחת, תצטרך ליצור משוואה חדשה כי חיזבאללה יישאר עם לא מעט טילים, וכבר היינו בסיפור הזה. אני נכנסתי ויצאתי מלבנון אינספור פעמים מאז 1969”.

הוא תקף בחריפות את התנהלות ממשלות ישראל לאורך השנים: “הבעיה הייתה שמטכ”ל אחרי מטכ”ל וממשלה אחרי ממשלה אפשרו לחיזבאללה באין מפריע לקלוט כמויות של נשק מאיראן דרך סוריה. נתנו להם להתפרס על הגדר, נתנו להם לבנות מערכת שלמה של ביצורים תת קרקעיים בכל רחבי דרום לבנון, ולא עשינו שום דבר כדי לעצור את זה. ממשלת ישראל אפילו לא פרסמה להם אזהרה.

“הם בנו מגדלי תצפית, והיו לוקחים בסוף שבוע שיירה עם דגלים, עוברים ליד ביתו של ראש מועצת מטולה, והיו שולחים לו קללות ולא נעשה מאומה. גם עכשיו יש מטרות שלעניות דעתי צריך היה לפגוע בהם באותו התחום שצה”ל פועל כבר ממנו, ונזהרים לפגוע בהם. כי כל פגיעה: צריך שדרג בכיר יפליל אותה וזה לא קורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות