במה עסקה שיחת נתניהו-זלנסקי? הגעת הרבבות לאומן לראש השנה

ראש הממשלה התקשר לנשיא אוקראינה כדי לדון על הגעת הרבבות לקבר רבי נחמן באומן • השיחה הוגדרה באופן רשמי שיחה "על המצב באזור", בה דנו גם במתקפת הטילים נגד אוקראינה שנהדפה ברובה ובניסיון לתאם פגישה
חרדים 10
כ"ה אב התשפ"ד / 29.08.2024 10:53

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול (רביעי) עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי לאחר כמעט שנה במהלכה לא שוחחו השניים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, ראש הממשלה שוחח עם זלנסקי על המצב באזור – והעלה בנוסף  סוגייה שאותה הוא מנסה לפתור בכל שנה: הגעת רבבות ישראלים לקברו של רבי נחמן באומן לראש השנה.

השיחה הוגדרה באופן רשמי שיחה “על המצב באזור”, בה דנו גם במתקפת הטילים נגד אוקראינה שנהדפה ברובה בהצלחה ובניסיון לתאם פגישה ביניהם.

לפי הדיווח, גורמים בקואליציה לוחצים על נתניהו, כבכל שנה, לפתור את הקשיים של הישראלים שמתכננים לטוס לאומן בגבולות המדינה.

אתמול הוציא משרד החוץ האמריקני ‘אזהרת מסע’ לאומן לקראת  ראש השנה בגלל המצב הביטחוני באזור, וקרא לאזרחי ארצות הברית שלא להגיע לאומן על רקע המשך הלחימה באוקראינה.

“מאז תחילת המלחמה באוקראינה, אומן הייתה תחת התקפות טילים רוסיות רבות”, נאמר באתר השגרירות. “תקיפות אוויריות רוסיות פגעו במבנים אזרחיים ובתשתיות קריטיות, כולל בתי כנסת, לעתים קרובות ללא אזהרה”.

עוד נאמר: “הרשויות המקומיות הודיעו כי לאומן אין מספיק מקלטים להתקפות אוויר כדי להכיל את כל הנוסעים הצפויים להגיע בעלייה לרגל. אוקראינה נותרה תחת חוק צבאי, עם הגבלות עוצר ותנועה שישפיעו גם על עולי הרגל לאומן.

“אנו ממליצים בחום נגד כל נסיעות לאוקראינה של אזרחים אמריקאים, כולל גברים בגילאי 18 עד 60 שיש להם גם אזרחות אוקראינית או בהליכים לקבל אזרחות אוקראינית ושאינם מעוניינים להישאר באוקראינה ללא הגבלת זמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות