בטולכרם: חוסל ‘אבו שג’אע’ – המבוקש ביותר ביו”ש

לוחמי הימ"מ חיסלו בטולכרם את "אבו שג'אע" - יוזם הפיגוע בקלקיליה בו נרצח אמנון מוכתר הי"ד וראש התארגנות הטרור בנור א-שמס • המחבל הבכיר הסתתר בתוך מסגד עם מחבלים נוספים שניהלו חילופי ירי עם כוחות הביטחון: כולם חוסלו, למעט מחבל אחד - מראשי גדוד טולכרם, שנעצר
חיים טוויל
כ"ה אב התשפ"ד / 29.08.2024 10:39

לוחמי ימ”מ, שב”כ, צה”ל ומג”ב חיסלו הלילה (חמישי) חמישה מחבלים במחנה נור א-שמס בטולכרם, בהם את מחמד ג’אבר, הידוע בכינוי “אבו שג’אע”.

אבו שוג׳אע היה  מפקד גדוד טולכרם ואחד המבוקשים הבולטים בגזרה, שמערכת הביטחון ניסתה לחסל במשך תקופה ארוכה. הוא ניצל מניסיון חיסול בחודש אפריל.

“אבו שג’אע”  היה מעורב בפיגועים רבים, וכן בהכוונת פיגוע הירי בחודש יוני האחרון, במהלכו נרצח אמנון מוכתר הי”ד.

המבצע הלילי בנור א-שמס יצא לדרך בעקבות מידע מודיעני שהתקבל בשב”כ על כך שאבו שג’אע ומחבלים נוספים מסתתרים במסגד במחנה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בשעה 4 וחצי לפנות בוקר, לוחמי הימ”מ הוקפצו למסגד, כיתרו אותו, החלו נוהל ‘סיר לחץ’ – וירו על המבנה טילי כתף.

אבו שג’אע נהרג מיד יחד עם מחבל נוסף. במבנה סמוך, זוהו עוד 4 מחבלים שפתחו באש: שלושה מהם חוסלו, והרביעי: מוחמד קסאס, המכונה “ביירח”, ממפקדי גדוד טולכרם – הסגיר את עצמו בידיים מורמות לידי כוחות הביטחון.

גופתו של אבו שג’אע נלקחה על ידי כוחותינו.

 

מלבד אכוונת הפיגוע בקלקיליה, אבו שג’אע היה מעורב בתכנון פיגועים רבים. מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית צרו לפני כחודשיים על בית החולים ת’אבת בטולכרם, בעקבות מידע על הגעתו של אבו שג’אע, שנפצע בידו מפיצוץ מטען חבלה שניסה להשליך לעבר אנשי המנגנונים הפלסטיניים.

אולם לבסוף הצליח אבו שג’אע להימלט ממעצר.

עיתון הניו-יורק טיימס פרסם לפני כחודשיים כתבה על אבו שג’אע, וכן על ניסיון החיסול הכושל שלו מצד ישראל. הריאיון עמו התבצע במחנה נור א-שמס, כשהוא מאובטח ומתחמק מאיתור אווירי. בריאיון טען אבו שג’אע כי הוא אינו מנהל מלחמה מול הרשות הפלסטינית, אך אמר כי הוא מגנה את אלו העומדים עם נשק מול ישראל ולא עושים כלום.

אמנון מוכתר הי”ד, בן 66 מפתח תקווה, נרצח בפיגוע ירי בחודש יוני האחרון בקלקיליה. מחבלים שהבחינו בו נוסע בתוך העיר ירו בו למוות ולאחר מכן הציתו את רכבו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות