במבצע לילי: חולצה גופת חייל שנפל ב-7 באוקטובר ונחטף לעזה

הלוחם הי"ד נפל בקרב במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר - ונחטף לעזה • החלל חולץ לפנות בוקר במבצע של צה"ל, השב"כ והמשטרה: הודעה נמסרה למשפחתו של החלל, ולבקשתם שמו לא מותר בפרסום • מחבל שנעצר בימים האחרונים מסר את המיקום המדויק של מקום קבורת הגופה
חיים טוויל
כ"ד אב התשפ"ד / 28.08.2024 20:25

במבצע משותף של צה”ל ושב”כ:  הלילה (רביעי) חילצו כוחות צה”ל, משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל –  גופה של חלל צה”ל שנחטף ב-7 באוקטובר. הגופה אותרה מעל האדמה.

הלוחם הי”ד נפל בקרב במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, והוא נחטף לעזה.

הודעה נמסרה למשפחתו. לבקשת המשפחה שמו לא מותר בפרסום.

לפי דיווח בחדשות 12,  פעולת חילוץ הגופה  התאפשרה בעקבות מעצר של מחבל בימים האחרונים וחקירתו בשב”כ. המחבל ידע להצביע במדויק על מקום קבורתו של החלל, ולאחר קבלת המידע הוחלט להיכנס לאזור בדרום הרצועה, כדי להשיב את גופת החלל.

בצה”ל אומרים: “החלל חולץ במבצע בפיקוד אוגדה 162 בהשתתפות כוחות מיוחדים מצה”ל והשב”כ ולוחמים מחטיבת הנח”ל וחטיבה 401.

“המבצע התבסס על מודיעין מדויק של השב”כ, מפקדת החטופים שבאגף המודיעין ויאחב”ל בלהב 433 של המשטרה. המאמץ המודיעיני נמשך כמה חודשים וכלל חקירות, איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות שונות לכדי תמונה אחת”.

מצה”ל נמסר, כי לצד המאמץ המבצעי, מרכז החטופים והנעדרים בחטיבת הנפגעים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, פעל לזיהוי מהיר של החטוף ומסירת ההודעות למשפחה.

“צה״ל וכוחות הביטחון פועלים בכל המאמצים להשיב את כל החטופות והחטופים מהר ככל הניתן”, נאמר בהודעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: “הלילה השיבו כוחותינו ארצה את גופתו של חלל צה”ל, ששמו לא הותר לפרסום. הלוחם נפל בקרב גבורה ב-7 באוקטובר עת הגן על יישובי עוטף עזה.

“לב העם כולו דואב על האובדן הנורא. רעייתי שרה ואני מוסרים את תנחומינו מעומק ליבנו לבני משפחתו. אני מבקש להודות ללוחמים ולמפקדים האמיצים של השב”כ ושל צה”ל על פעולתם החשובה. מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב ארצה את כל חטופינו, החיים והחללים כאחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות