הרשות השופטת כתבה בזלזול “בקשי וביטון” – והרתיחה את לוין

בהודעה לתקשורת של הרשות השופטת נכתב בצורה מתנשאת על שני משפטנים מצוינים ומוערכים • בסביבת השר לוין תקפו: "עצם ניסוח ההודעה של הנהלת בתי המשפט מעיד על ההתנשאות, האפליה והדלת שנסגרת בפני מי שלא שייך לקבוצה 'הנכונה'. בית המשפט שייך לציבור כולו"
חרדים 10
כ"ד אב התשפ"ד / 28.08.2024 16:50

העימות הפומבי נמשך: הרשות השופטת טענה היום (רביעי), בהודעה לתקשורת,  כי שר המשפטים יריב לוין “לא הסכים לוויתורים על מינויים של מועמדיו בקשי וביטון”.

מקורבי שר המשפטים הגיבו בחריפות על ניסוח ההודעה המתנשאת: “השר לוין לא הציע סתם שני אנשים שמצא בדרך, את ‘בקשי וביטון’ כפי שכתוב בהודעה, אלא הוא הציע שני משפטנים מצויינים ומוערכים – את ד”ר אביעד בקשי ואת ד”ר רפי ביטון.

“עצם ניסוח ההודעה של הנהלת בתי המשפט מעיד על ההתנשאות, האפליה והדלת שנסגרת בפני מי שלא שייך לקבוצה ‘הנכונה'”.

מקורבי לוין הוסיפו: “בית המשפט שייך לציבור כולו ולא לקבוצת מיעוט אחת. השר לוין ימשיך להיאבק כדי לפתוח את שורות בית המשפט למועמדים ראויים ומצויינים מכל גווני העם”.

דוברות הרשות השופטת כתבה היום בהודעה לתקשורת: “בניגוד לפרסומים, שר המשפטים לא הסכים לוויתורים על מינויים של מועמדיו בקשי וביטון. נוכח עמדה זו, ועל אף שמטעם כל השופטים החברים בוועדה, בראשות ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, הועלו שמות מועמדים נוספים, לא הייתה כל התקדמות ממשית במשא ומתן.

“יובהר כי לא הייתה הסכמה על שמם של אף מועמד או מועמדת למינוי לבית המשפט העליון”.

בג”ץ הודיע אתמול כי אם שר המשפטים יריב לוין לא יכנס את הוועדה לבחירת שופטים, הוא יוציא צו שיחייב את כינוס הוועדה עם סוף הפגרה. זאת, בשל חילוקי דעות בסוגיית מינויו של נשיא לבית המשפט העליון.

מסביבת לוין נמסר בתגובה: “הם השופטים של עצמם. למעשה משתלטים על הוועדה לגמרי, מסרבים לקבל כל מי שלא משלהם ורק מוכיחים כמה הרפורמה צודקת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות