‘עכשיו מוכן למות’: פרחאן שוחרר מסורוקה ונפגש עם אמו בת ה-90

פרחאן אלקאדי שוחרר מ'סורוקה' הביתה - אחרי 326 ימים בשבי • סיפר למשפחתו כי שמח לראות את ההריסות מהמסוק: "ככה צריך לעשות לכל עזה, יש להם עוד עיר, אותו דבר, גם מתחת לאדמה" • מנהל המיון: "איבד את מימד הזמן, רק פה הוא הבין כמה זמן הוא היה שם"
חרדים 10
כ"ד אב התשפ"ד / 28.08.2024 15:18

החטוף קאיד פרחאן אלקאדי, שחולץ אתמול ממנהרה ברפיח, השתחרר היום (רביעי) מהמרכז הרפואי סורוקה, שם אושפז אחרי חילוצו –  כשהוא מלווה בשיירת רכבים.

עם בואו לביתו בנגב, ערכו לו אירוע חגיגי. הוא פגש את אימו בת ה-90, נישק את רגליה ואמר: “עכשיו אני מוכן למות”.

פרחאן אמר לעיתונאים באוהל קבלת הפנים: “אני מרגיש 100%, אני עם המשפחה אז זה כבר 200%, אבל אני לא שלם עם השמחה שלי ועם המשפחה שלי כשיש עוד עצורים פה ושם. לכל אחד יהודי או ערבי יש משפחה שמחכה לו. אמרתי אתמול לנתניהו שיעשה לזה סוף, לכולם קשה, לא משנה אם יהודים או ערבים. את המקום שהייתי בו אני לא מאחל לאף אחד, אז תעשו הכל להחזיר את האנשים הביתה”.

אחיו, ג’ומעה אלקאדי, שוחח מוקדם יותר היום עם קלמן ליבסקינד ורועי שרון ברשת ב’ והתייחס למצבו הפיזי: “הוא נראה גמור, כולו עצמות, זה מפחיד. הוא רוצה מאוד לראות את בנותיו ואימו”.

ג’ומעה הוסיף: “לא האמנו שזה יגמר ככה בטוב כי אנשים מתים. מי ממשיך לחיות בתוך עזה? רק מי שאלוהים כתב לו שהוא יחיה”.

הוא סיפר על הקושי הרב שחוותה משפחתו במהלך 11 בחודשים בהם פרחאן היה חטוף: “באחת הפעמים הבן שלו בן העשרים התקשר אליי בחמש בבוקר ואמר לי ‘תשמע אני נכנס לעזה. גם אם אני אמות, אני רוצה לדעת מה עם אבא שלי ולהביא אותו’. ילד אחר אמר לי: ‘אני לא יכול לאכול כשאני לא יודע מה אם אבא שלי. גם אם הוא מת אני רוצה לדעת מי הרג אותו'”.

לאחר מכן סיפר ג’ומעה אלקאדי כי אימו בת ה-90 הייתה ישנה עם שני מכשירי רדיו צמוד לכרית מיטתה. “הוא רוצה לפגוש אותה מאוד, שניקח אותו אליה ונחזור לבית החולים. סיפרתי לה שהוא חזר, היא לא האמינה”.

השחרור מבית החולים. צילום: דוברות סורוקה

לפי דיווח של אסף פוזיילוב ב’כאן חדשות’, אלקאדי סיפר למשפחתו עם חזרתו כי עד חודש דצמבר הוא היה עם שבויים נוספים –  ואז הועבר אל מתחת לאדמה. לדבריו, הוא שמח לראות את ההריסות בדרום הרצועה כשעלה במסוק.

“ככה צריך לעשות לכל עזה”, אמר. “יש להם עוד עיר, אותו דבר, גם מתחת לאדמה”.

בניגוד לטענות השיקריות של חמאס, הוא לא קיבל יחס שונה משום שהוא מוסלמי.

לפי הדיווח, פרחאן סיפר עוד: “אכלתי לחם, תמרים ותאנים מיובשים. החוטפים איפשרו לי להתפלל כמה פעמים ביום” במקומות שהועבר אליהם.

בעזה יש רבים משבט העל שלו – טראבין, והוא נשאל אם הצליחו להשפיע על חמאס לתת לו יחס טוב יותר. פרחאן ענה: “הם לא מתייחסים לאף אחד, אף אחד לא משפיע עליהם”.

 

מנהל המיון בבית החולים סורוקה, ד”ר דן שוורצפוקס, העיד: “הוא אדם מאוד חזק. מעבר לאיבוד משקל הוא במצב טוב מאוד”.

לדבריו, “זה מפתיע. הוא איבד את מימד הזמן, רק פה הוא הבין כמה זמן הוא היה שם. הבוקר הוא בסדר, מרגיש טוב, נינוח. הוא לא ישן מרוב התרגשות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות