סופית: הקב”נית שכתבה “כת אוכלי מוות” הודחה משירות מילואים בצה”ל

עדי אנגרט, קצינת בריאות הנפש בחטיבת אלכסנדרוני, הודחה משירות מילואים לאחר שהשתלחה בחיילים הדתיים • "הגורמים המוסמכים בצה"ל הודיעו לנגדת כי שירותה במערך המילואים יופסק לאלתר"
חיים טוויל
כ"ד אב התשפ"ד / 28.08.2024 14:21

צה”ל הודיע היום (רביעי) סופית, כי הוחלט להדיח משירות מילואים את קצינת בריאות הנפש בחטיבת אלכסנדרוני עדי אנגרט, לאחר שהשתלחה בציונות הדתית בטוויטר וכינתה את החיילים הדתיים:  “כת של אוכלי מוות”.

“לאחר הבירור הפיקודי וההחלטה להדיחה מתפקיד, ובהתאם להמלצת מפקד האוגדה, הודיעו הגורמים המוסמכים בצה”ל לנגדת כי שירותה במערך המילואים יופסק לאלתר”, נמסר.

כפי שדווח בחרדים 10, אמש החליט מפקד אוגדה 91, תא”ל שי קלפר, להדיח את אנגרט משירות באוגדה. בצה”ל מסרו כי מדובר בנגדת במילואים “שהתבטאה באופן חמור ולא הולם ברשתות החברתיות, בעודה בשירות מילואים פעיל”.

היא זומנה אתמול לבירור פיקודי על ידי מפקד החטיבה אל”ם משה פסל. במהלך הבירור הבהיר המפקד כי להתבטאויות חמורות אלו אין מקום בצה”ל. בתום הבירור, החליט כאמור מפקד אוגדה 91 על הדחתה מתפקידה ומשירותה באוגדה.

בצה”ל שיבחו את לוחמי החטיבה: “לוחמי חטיבת אלכסנדרוני ומפקדה נלחמו מהשבעה באוקטובר, עד היום, והביאו להישגים חשובים הן בצפון והן בדרום”.

יצויין, כי המח”ט פסל קפץ ב-7 באוקטובר להילחם, נפצע בלחימה – וחזר לשדה הקרב.

הסערה החלה בוויכוח סוער של אנגרט ברשת הטוויטר עם העיתונאי חיים גולדיטש, כתב ירושלים ב’כאן חדשות’. אנגרט התייחסה לטור של רוגל אלפר ב’הארץ’, שהשתלח באמא השכולה ללי דרעי – ובין היתר נכתב בו כי דרעי “מפגינה שביעות רצון ממות בנה”.

חיים גולדיטש, לוחם בחטיבה,  מחה על הטור של אלפר וכתב: “לא מספיק שאנשים מקריבים את החיים בשביל שנוכל לחיות פה, עוד החצוף הזה מעז לכתוב דברים מגעילים כאלו על אם שכולה. כפוי טובה, דוחה ומזעזע”.

אנגרט התקשתה להבין  “מה מזעזע במה שכתב”. בציוץ נוסף כתבה: “היא גאה במוות. זה דבר נורא, וזאת הציונות הדתית. כת של אוכלי מוות”.

בציוץ אחר,  כמה ימים קודם לכן,  היא השתלחה גם במח”ט החטיבה הדתי, אל”מ משה פסל, וכתבה: “לחטיבה נכנס מח”ט חדש. דבר ראשון מאחל ללוחמים לבצע רצח עם. מקסים”. זאת, כי ציטט באגרת ללוחמים  את הפסוק: “כפריה של לבנון יהיו לשממה ודרכיה ללא מוצא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות