מבוגרים הלומדים בכוללים ייחודיים בכל הארץ התכנסו במעמד מרגש

לרגל שנת ה-80 להסתלקות אביו של הרבי מליובאוויטש, המקובל הגאון רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל, התכנסו מאות חברי רשת הכוללים 'תפארת זקנים לוי יצחק', שנוסדה על ידי הרבי לזכרו של אביו - למעמד עוצמתי ומרגש • הבשורה: הכרזה על תנופה חדשה לכוללים בהם לומדים מי שיצאו לגמלאות
חרדים 10
כ"ד אב התשפ"ד / 28.08.2024 13:58

בהיכל התרבות בירושלים התכנסו מאות לומדי רשת הכוללים ‘תפארת זקנים לוי יצחק’, למעמד מרגש וראשוני מסוגו, לכבוד אביו של הרבי מליובאוויטש, המקובל הגאון רבי לוי יצחק שניאורסון זצ”ל, שבשבת האחרונה – כ’ מנחם אב, חל יום ההילולא ה-80 להסתלקותו.

האירוע נערך על ידי ‘קרן לוי יצחק’ בישראל, עבור לומדי הכוללים ‘תפארת זקנים לוי יצחק’, המנוהל על ידי ‘כולל חב”ד’ והנגיד לוי לבייב.

ברשת הכוללים חברים מאות יהודים מבוגרים, חלקם דוברי רוסית. הרשת הוקמה בשעתו על ידי הרבי, לזכרו של אביו זצ”ל, וזכתה מצידו להתייחסויות מופלאות לאורך השנים.

היה זה כנס שכולו תורה וחיזוק, לצד עיסוק בדמותו של בעל ההילולא. הכינוס שילב בתוכו סעודת מצווה חגיגית ועשירה, עם דברי ברכה מאת רבנים ונכבדים.

את המעמד הנחה שליח חב”ד הרב פנחס מרטון, שהזכיר את אחיו הרב איציק מרטון ז”ל, שפעל ללא לאות בכולל חב”ד – ובאופן מיוחד עם רשת הכוללים ‘תפארת זקנים לוי יצחק’. הרב מרטון דיבר על החשיבות של יהודים שיצאו לפנסיה וממלאים את יומם בלימוד התורה תוך ‘קביעות עיתים’.

לאחר קריאת פרק תהילים לזכות הלוחמים המוסרים את נפשם בהגנה על גבולות ארץ ישראל, הוקרן וידאו מיוחד, בו נראה הרבי מליובאוויטש מדבר על החשיבות הגדולה של יהודי הזוכה ללמוד מידי יום בכולל ‘תפארת זקנים לוי יצחק’.

ראשון הדוברים במעמד היה שליח חב”ד הרב שמואל רסקין, ראש כולל ‘תפארת זקנים לוי יצחק’ בשיכון ותיקים בחולון. הרב רסקין סיפר על יהודי מבוגר שלמרות מחלתו, המשיך והתמיד עם כוחות מיוחדים בלימוד התורה, ואיך הלימוד החיה אותו מידי יום ביומו.

בסיום דבריו, הוקרן וידאו שתיאר את בעל ההילולא, לצד סקירה מקיפה על פתיחת הכוללים – מאז ההכרזה של הרבי ועד היום. ברגעים עוצמתיים אלה, הקהל כולו שר יחד את הניגון ‘אני מאמין’.

את הנאום המרכזי נשא הרב הראשי לישראל, הרב ישראל מאיר לאו, שחיזק את מאות היהודים המבוגרים, הלומדים בקביעות בכוללים, על החשיבות העצומה בלימוד התורה מידי יום ביומו.

הנואם הבא היה ‘שר השמחה’ הרב מיכאל לסרי, שקרא לכלל המשתתפים להביא עוד חבר ועוד חבר להשתתף הלימוד התורה ובכך להרחיב את מעגל הלומדים.

בשלב זה של התכנית, המשתתפים המצטיינים, שהתמידו בלימוד ברוב הימים, קיבלו מתנת אישית.

בסיום החלוקה, נשא דברים הרב יצחק שמלוב, מזכ”ל איגוד רבני בוכרה, שדיבר על כוחם העצום של היהודים המבוגרים לשנות ולהשפיע על הדור הצעיר. הרב שמלוב שיתף אודות אביו, שהיה חירש ואילם, וכיצד החדיר בו יראת שמים.

לאחר מכן נשא דברים הרב יהודה בלוי, כשליחו של לב לבייב. הרב בלוי סיפר על הבטחתו של הנגיד לבייב לרבי, בכ’ מנחם אב תש”מ, להקים כוללים של ‘תפארת זקנים לוי יצחק’, ועל תחושתו שמשם הגיעה כל הצלחתו!

הרב זבדיה כהן, חבר בית הדין הרבני הגדול ואב בתי הדין בגוש דן, חיזק את הלומדים על כוחה העצום של לימוד התורה ולאחריו נשא דברים הרב בן ציון רבין, אב בית הדין בפתח תקווה, שסיפר אודות פרשת השבוע והקשר שלה למעמד החשוב.

בסיום המעמד חולקו מתנות יוקרתיות לראשי הכוללים, המשקיעים מזמנם ומרצים, מידי יום ביומו.

המעמד נחתם בתחושה מרוממת, של זכות גדולה להיות שותפים להצלחת רשת הכוללים ‘תפארת זקנים לוי יצחק’.

הבשורה הגדולה של הכינוס, מעבר להתכנסות החגיגית, הייתה ההכרזה על תנופה חדשה ומשמעותית לכוללים של ‘תפארת זקנים לוי יצחק’, במהלך שנת ה-80 להסתלקות אביו של הרבי מליובאוויטש.

צילום: יעקב כהן
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות