מסמלי ה-7 באוקטובר: הבית של פסי כהן הי”ד בבארי נהרס היום

הבית שבו נרצחה פסי כהן ו-12 בני ערובה נוספים הי"ד נהרס הבוקר • כלתה: "אנו נחזור לבנות את בארי מחדש, זה יהיה הניצחון והתקומה שלנו יחד עם החזרתם של כל החטופים"" • בשל התחקירים הצבאיים, הבית נשאר עומד על תילו עד היום
חרדים 10
כ"ד אב התשפ"ד / 28.08.2024 12:11

כמעט 11 חודשים מאז מתקפת הפתע של חמאס נהרס הבוקר (רביעי) בקיבוץ בארי אחד מהסמלים הכואבים ביותר של ה-7 באוקטובר – ביתה של פסי כהן הי”ד, בו נרצחו 13 מתוך 15 בני הערובה שהוחזקו בו.

בין הנספים היו חברי קיבוץ, ילדים, ואורחים שהיוו חלק בלתי נפרד מקהילת בארי.

הבית, שמוקם בשכונת אשלים, נהרס כחלק מתוכנית מנהלת תקומה. הבית נותר על תילו בשל תחקירי המחדל הצה”לי שעסקו בקרבות סביב הבית. שאר בתי השכונה נהרסו לפני כחצי שנה,  בחודש פברואר.

שרון כהן, כלתה של פסי: “פסי האהובה, ביתך היה שופע בחום ואהבה, קבלה והכלה, וב-7 באוקטובר הפך ביתך למקום של שכול וכאב אין סופי. היום הריסות הבית צורבות וכואבות בכל גופנו. אנו נחזור לבנות את בארי מחדש, זה יהיה הניצחון והתקומה שלנו יחד עם החזרתם של כל החטופים”.

עומרי שפרוני, שאיבד ארבעה מבני משפחתו בשבעה באוקטובר, ביניהם דודתו איילה חצרוני  הי”ד ונכדיו של דודו ליאל וינאי חצרוני הי”ד, שנחטפו לבית של פסי אמר: “הריסת הבית אינה סגירת מעגל ואינה התחלה מחדש, היא פצע כואב שמנכיח עוד את האובדן והחוסר. אבל גם אי אפשר להישאר עם ההריסות. את ההריסות בלב אי אפשר לשקם אבל כאן יבנו בית חדש לחיים אחרים. נקווה שטובים כמו אלו שהיו לנו”.

גילי מולכו, מזכיר קיבוץ בארי, סיפק מבט על תהליך השיקום: “בימים אלו, תוך כדי מעבר הקהילה לבתים הזמניים בחצרים, אנו עמלים על השיקום הפיזי של הקיבוץ. עד כה פונו הריסותיהם של 30 בתים ומבני ציבור, ולפנינו מאות בתים ומבנים לפינוי ולשיפוץ. לאחר פינוי הבית של פסי ז”ל, יחל בינוי מחדש של שכונת אשלים. פינוי הריסת הבית הוא עדות כואבת שלא תישאר, לשבר הגדול שידע קיבוץ בארי, אולם מסמל גם תקווה לשיקום עתידי”.

שתי נשים שרדו את האירוע הנורא: הדס דגן, חברת בארי, שאיבדה את בעלה עדי דגן הי”ד, ויסמין פורת שברחה ממסיבת הנובה לבארי.

צוות התחקור הצבאי קבע כי צה”ל נכשל במשימתו להגן על תושבי קיבוץ בארי.

לגבי הירי על בית פסי, נקבע כי בתוך המבנה לא נפגעו אזרחים מירי פגזי הטנק, למעט מקרה נקודתי מחוץ למבנה בו נפגעו שני אזרחים מרסיסים. עוד נמסר כי מפקדי הכוח לא ידעו על נוכחות שישה בני ערובה בחצר הבית, וכי מרבית בני הערובה נרצחו על ידי המחבלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות