שדה תימן: הסנגורים נדרשו לחתום סודיות כדי לקבל חומרי חקירה

התביעה הצבאית דרשה מעורכי דינם של הלוחמים העצורים בפרשת שדה תימן לחתום על מסמך סודיות - בכדי לקבל את חומרי החקירה בתיק • עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מחוננו, המייצגים חלק מהלוחמים: "לא נחתום על המסמך, דורשים כי החומר יועבר אלינו ללא דיחוי"
חיים טוויל
כ"ד אב התשפ"ד / 28.08.2024 11:52

עורכי דינם של הלוחמים שנעצרו בפרשת שדה תימן פנו לתביעה הצבאית לקבל את חומרי החקירה בתיק – זאת לאחר הארכת מעצר הבית בו נתונים חמשת הלוחמים.

לתדהמתם, שלחה להם התביעה הצבאית מסמך עליו דרשה שיחתמו בטרם קבלת חומרי החקירה – בו הם נדרשים לשמור על סודיות ולא להדליף חומרי חקירה.

במסמך שנשלח לעורכי הדין נכתב, בין היתר: “אני מתחייב בזאת לשמור על סודיות כלל החומרים שיועברו במסגרת התיק ולא למוסרם, כולם או חלק מהם, לאיש מלבד עורכי הדין מצוות ההגנה בתיק”.

עורכי הדין עדי קידר ונתי רום, המייצגים חלק מהלוחמים מטעם  חוננו, המלווה את החשודים ומשפחותיהם מאז פרוץ הפרשה – אמרו: “פעם אחר פעם התביעה הצבאית כובשת פסגה נוספת. חומרי חקירה מודלפים לכלי התקשורת, ואולם, כאשר הם אמורים להגיע לצוות ההגנה, דרשה התביעה כי אלו יחתמו על מסמך מחמיר לגבי אופן החזרת המסמכים והעברתם, דבר שלא מקובל וסותר כל נורמה.

“היה מצופה כי לאחר רצף ההתנהלות השערורייתית, שהחלה עוד ממעצרם של הלוחמים והמשך בהתנהלות התביעה למול המחבל, וההתעקשות על המעצר ומעצר הבית אשר פוגעים פגיעה אנושה במצבם הנפשי והכלכלי, שלא תשים רגליים בדבר הבסיסי והמקודש של ההליך המשפטי הסדור.

“אנו הודענו כי לא נחתום על מסמך כאמור ודורשים כי החומר יועבר אלינו ללא דיחוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות