החבר נפרד מעמית הי”ד: “בן אדם זהב, דמות נערצת, המלך של כולם”

חרדים 10
|
כ"ד אב התשפ"ד / 28.08.2024 11:40
סמ”ר פרידמן הי”ד, בן 19 מאור יהודה, לוחם חטיבת הנח”ל שנפל ברפיח, תיכנן לצאת לקצונה בסוף קורס המ”כים חברו סיפר: “היה דמות נערצת ומלאת השראה. כולם אהבו אותו, הוא היה המלך. דמות להשראה עם חיוך על הפנים”

עידו עיני, חברו מילדות של סמ”ר עמית פרידמן הי”ד, בן 19 מאור יהודה, לוחם בחטיבת הנח”ל שנפל בקרב ברפיח, סיפר הבוקר (רביעי) על החבר שנהרג.

בראיון לרשת ב’ סיפר: “עמית היה בצופים מכיתה ד’ עד י”ב, בשנה האחרונה שלו הוא היה מדריך קורס, חינך חניכים, הטמיע בהם ערכים, היה בן אדם זהב שאפשר לפרוק ולדבר. אם הוא ראה אותך עצוב הוא היה ניגש אליך. אנשים שלא רואים כאלה כל יום”.

הוא הוסיף כי עמית היה “דמות נערצת” בקרב בני הנוער של אור יהודה, וכך גם היה בקרב חבריו.

“הוא היה כמו המלך של כולם, כולם אהבו אותו, ילד מדהים, הילד הכי איכותי שיש, שאומרים מלח הארץ זה הוא. ילד יפה, נדיב, טוב לב, גבר שבגברים, מלא ערכים, דמות להשראה עם חיוך על הפנים”.

עמית ז”ל התגייס בחודש אוגוסט שנה שעברה לנח”ל. “הוא היה מאוד גאה, רצה לצאת לקצונה וסיים עכשיו קורס מ”כים. מאז התיכון כל אחד לדרכו ובחיים אתה לא חושב שזה יגיע לעיר שלך, עד שלא מכיר את זה מקרוב אתה לא מכיל את זה. לא מאמינים שזה הכה דווקא בנו, הלב מרוסק”.

בשיחת הוואטסאפ הקבוצתית האחרונה של עמית עם חבריו לצופים הוא כתב להם “אני שומר עליכם”, לאחר שעידו שיתף בקבוצה תמונה שלו על מדים.

“כל פעם שהוא העלה סטורי פרגנתי לו באינסטגרם ‘כל הכבוד אחי, אלוף’. אבא שלו אסף גאה בו ומדבר עליו עם חיוך על הפנים. אנחנו ננציח אותו בכל דרך אפשרית ונעניק לו את הכבוד הראוי”.

הראיון המלא: