הפרופ’ שהאשימה ישראל ב’רצח עם’ פרשה מהאוניברסיטה העברית

פרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן, שהתבטאה נגד ישראל והכחישה את טבח 7 באוקטובר - לא תעבוד יותר באוניברסיטה העברית • ב-19 באפריל בית משפט השלום בירושלים שחרר אותה לביתה, אחרי שנעצרה בחשד להסתה
חרדים 10
כ"ד אב התשפ"ד / 28.08.2024 10:32

פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן, המרצה מהאוניברסיטה העברית שהאשימה את ישראל ב’רצח עם’ ונעצרה בחשד להסתה, הודיעה כי היא פורשת מהאוניברסיטה ולא תעבוד בה החל משנת הלימודים הבאה. כך לפי הודעה של האוניברסיטה.

הפרופ’, חברת סגל ומרצה בכירה, מומחית לקרימינולוגיה ולעבודה סוציאלית, הושעתה בעבר מהאוניברסיטה, לאחר שפרסמה עצומה שבה האשימה את ישראל בביצוע השמדת עם בעזה.

בין השאר אמרה אז כי “זה הזמן לבטל את הציונות”, והטילה ספק במעשי האונס ב-7 באוקטובר: “הם ישתמשו בכל שקר. התחילו בתינוקות, המשיכו באונס, והם ימשיכו עם מיליון שקרים אחרים. הפסקנו להאמין להם, אני מקווה שהעולם יפסיק להאמין להם”.

ב-19 באפריל בית משפט השלום בירושלים שחרר את שלהוב-קיבורקיאן לביתה, אחרי שנעצרה בחשד להסתה לטרור בשל התבטאויותיה. היא שוחררה בתנאים מגבילים.

בשנה האחרונה האוניברסיטה פנתה באופן פומבי ואישי לשלהוב-קיבורקיאן וביקשה ממנה לשקול לעזוב את משרתה ולפרוש. כעת נראה שהפרופסור אכן נענתה לפנייה, בעקבות הלחצים הרבים.

נשיא האוניברסיטה העברית בירושלים, פרופסור אשר כהן, הסביר בריאיון לרשת ב’ מדוע לא פיטר אותה: “צריך לפעמים לעצור את הנשימה, לתת לקיצוניים להגיד את דעתם ולהמשיך הלאה, אלא אם כן זה מסכן את המדינה”.

בריאיון לפודקאסט היא שיתפה כיצד ישראלים מפחדים כשעוברים לידה בזמן שהיא משוחחת בערבית בטלפון.

“הם צריכים להיות מפוחדים והם צריכים לפחד, כי פושעים תמיד מפחדים”, אמרה –  והוסיפה: “הם לא יכולים לקחת בעלות על האדמה שלי, להזיז את האנשים שלי, להרוג ולא להיות מפוחדים. אז כדאי להם להיות מפוחדים”.

בהמשך אמרה המרצה: “זה הזמן לבטל את הציונות. היא לא יכולה להמשיך, היא לא יכולה, זה פלילי. רק בביטול הציונות אנחנו יכולים להמשיך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות