אלפי לוחמים מיחידות מיוחדות: מבצע רחב לסיכול הטרור בצפון יו”ש

חיים טוויל
|
כ"ד אב התשפ"ד / 28.08.2024 02:35
כוחות הביטחון נכנסו לג’נין וטול כרם: לטובת המבצע הוקצו אלפי לוחמים מיחידות מיוחדות • המבצעף שיש הטוענים שהוא “הגדול ביותר מאז חומת מגן”, צפוי להימשך כמה ימים • בתי החולים הממשלתי ואבן סינא בג’נין כותרו • במבצע משתתפים גם מסוקי קרב וכלי טיס בלתי מאויישים

צה”ל הודיע הלילה (רביעי), בהודעה משותפת לדובר צה”ל ודוברות שב”כ, כי החל מבצע נרחב לסיכול טרור בג’נין ובטולכרם שבצפון השומרון.

כוחות הביטחון נכנסו למחנות הפליטים כשהם מלווים במסוקי קרב וכלי טיס בלתי מאויישים. בין היתר, הכוחות כיתרו את בית החולים הממשלתי ובית החולים אבן סינאא’ בג’נין – שהפעם לא יהוו מקומות מקלט עבור המחבלים.

לפי דיווח בערוץ 14, כוחות הביטחון מאפשרים לחולים להיכנס לאחר בידוק שהם אינם מהווים איום. כמו כן, כוחותינו נערכים לפנות אוכלוסייה ערבית במידת הצורך.

הפלסטינים דיווחו גם על כוחות צה”ל שפועלים במחנה פארעה בבקעת הירדן.

לפי דיווחים ערבים, כוחות צה”ל פועלים בעוצמה ועד כה נפגעו מספר מחבלים.

בערוץ 14 דווח, כי לאחר ריבוי ההתרעות לפיגועים בתקופה האחרונה, הנחה הדרג המדיני הבכיר את מערכת הביטחון לפעול בצורה רחבה הרבה יותר ולהשמיד את קן הטרור שצמח בצפון השומרון ובקעת הירדן.

בשבועות האחרונים בכירי מערכת הביטחון בשב”כ ובצה”ל, יחד עם היחידות המיוחדות של משטרת ישראל, עבדו על מבצע רחב היקף, שיש הטוענים שהוא “הגדול ביותר מאז חומת מגן”.

לטובת המבצע הוקצו אלפי לוחמים מכמה יחידות מיוחדות, בהן – ימ”מ, ימ”ס, היחידה המבצעית של השב”כ, דובדבן, סיירת חרוב, מג”ב ולוחמי מילואים.

מדובר על מבצע שצפוי להימשך לפחות כמה ימים, ומטרתו העיקרית היא השמדת מחבלים ותשתיות טרור. התמקדות המבצע תהיה בכל האזורים הרלוונטיים בצפון השומרון. פעילות הצבא תתמקד גם באזורים בבקעת הירדן.

גורמים בכירים אמרו לערוץ 14: “הגיעה העת להכות בצפון השומרון ולעקור את שורשי הטרור משם כפי שרצתה ישראל”.

ביום שני בערב תקף צה”ל חדר מבצעים בטול כרם וחיסל לפחות חמישה מחבלים. הפלסטינים טענו כי בתקיפה הופצץ מחסן מלא מטעני חבלה. משרד הבריאות הפלסטיני מסר: “חמישה הרוגים הגיעו לבית החולים הממשלתי טול כרם כתוצאה מהפצצה במחנה נור א-שמס”.

אחד המחוסלים היה ג’בריל ג’בריל, בן 20 מקלקיליה מגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. הוא שוחרר מהכלא הישראלי במסגרת ‘עסקת חטופים’. זמן  קצר לאחר שחרורו ביצע כמה פעולות ירי –  והפך למבוקש.

לפי הפלסטינים, מחסן המטענים שהותקף נמצא מאחורי ביתו של מפקד גדוד טול כרם בג’יהאד האיסלאמי, אבו שוג’אע, שהיה בעבר יעד לניסיונות חיסול.