“פרחאן סיפר על חבר יהודי בשבי שנפטר לידו. זה שבר את לבו”

ראש עיריית רהט לשעבר חשף פרטים על השיחה שלו עם החטוף שחולץ • "הוא סיפר על החיים הקשים שעבר, שבי אכזר וקשה, הוא כמעט לא ראה שמש" • קרוב משפחתו של פרחאן: "הוא איבד 20 ק"ג ממשקלו ושהה לרוב בחושך" • פרחאן סיפר: "ברגע שהחיילים הגיעו - השובים ברחו"
חרדים 10
כ"ד אב התשפ"ד / 28.08.2024 02:13

ראש עיריית רהט לשעבר, עטא אבו מדיעם, חשף הערב (שלישי) בריאיון ל’כאן חדשות ‘כי החטוף פרחאן אל-קאדי, שחולץ היום ממנהרה בדרום רצועת עזה,   אמר לו שחטוף שהיה איתו בשבי נפטר.

אבו מדיעם סיפר: “הוא סיפר לי על החיים הקשים שעבר, שבי אכזרי וקשה, הוא כמעט לא ראה שמש קרוב לעשרה חודשים, הוא כמעט ולא ראה אור. הוא מדבר על שבי אכזרי מאוד, התייחסו אליו כישראלי נטו, לא כבדואי או ערבי.

“פרחאן סיפר על חבר יהודי שלו שהיה איתו בשבי,  שאחרי חודשיים, נדמה לי בחודש דצמבר 2023, נפטר לידו. זה שבר את לבו”.

 

‘הניו יורק טיימס’ ציטט הערב את אחד מקרובי משפחתו של פרחאן אל-קאדי, שהביע זעזוע לנוכח הרזון של אל-קאדי, והעריך כי הוא “איבד לפחות 20 קילוגרמים ממשקל גופו במהלך השבי”. לדברי הקרוב, אל-קאדי לא דיבר הרבה על שהותו במנהרות, אך חלק ניכר מהשבי שלו הועבר בחושך ועם שומריו בלבד.

ב’כאן חדשות’ פורסם כי אל קאדי סיפר לבני משפחתו שברגע שהגיעו חיילי צה”ל למנהרה, המחבלים ששמרו עליו ברחו.

לדבריו, לאחר שהחיילים כרזו לו, הוא  הלך בצעדים מדודים לאורך המנהרה מפני שחשש שהיא ממולכדת. עוד סיפר לקרוביו כי במהלך תקופת השבי אכל מעט לחם, ולא בכל יום.

מפרטים שפורסמו על מבצע החילוץ עולה, כי צה”ל איתר את פרחאן במנהרה “במקרה” ולא בפעולת חילוץ שהייתה מתוכננת מראש.

 

בשיחה עם הנשיא יצחק הרצוג סיפר לו אל-קאדי: “פתאום אני שומע מחוץ לדלת מישהו מדבר בעברית. אני לא האמנתי, לא האמנתי”, סיפר אלקאדי לנשיא, והוסיף: “אני מודה לך מאוד. זה בזכות הצבא שלנו, הם עושים עבודת קודש. הם סיכנו את החיים שלהם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות