היועמ”שית: סבסוד המעונות לילדי אברכים – ייפסק בסוף חשוון

חמישה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה: היועצת המשפטית לממשלה הודיעה למשפחות האברכים חייבי הגיוס, כי יש להם שלושה חודשים להתארגן - בטרם סבסוד מעונות היום המפוקחים יבוטל • שר העבודה יואב בן צור דרש דחייה של לפחות שנה - כדי שהמשפחות יתארגנו
יוני גרין
כ"ד אב התשפ"ד / 27.08.2024 21:09

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, קבעה היום (שלישי) – חמישה ימים לפני תחילת שנת הלימודים – כי סבסוד מעונות היום לילדי אברכים החייבים בגיוס ייפסק בעוד שלושה חודשים, בסוף חודש חשוון.

לפי חוות דעתה של היועמ”שית, המדינה לא תוכל להמשיך בסבסוד מעבר לר”ח כסלו – סוף חודש נובמבר.

בפסיקת בג”ץ נקבע כי אברכים חייבים בגיוס, בהיעדר חוק פטור – ולכן לא ניתן להעביר להם קצבאות אברך.

היועמ”שית הכריעה, בעקבות כך, כי יש צורך לעצור גם את סבסוד מעונות היום.

עיקר המחלוקת הייתה מתי עצירת הסבסוד תתרחש.

בעוד ששר העבודה יואב בן צור, דרש דחייה של לפחות שנה, כדי לאפשר למשפחות להתארגן, היועמ”שית החליטה להעניק תקופת התארגנות של שלושה חודשים בלבד.

הבוקר שיגר  שר העבודה בן צור מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, בו  דרש ייצוג נפרד לעמדתו בתיק בג”ץ, בעתירה שהוגשה נגד החלטת היועצת המשפטית לממשלה לעצור את סיבסוד מעונות היום.

במכתב, השר מנמק את דרישתו:״אין זה סוד כי עמדתי שונה לחלוטין מעמדתך המוצהרת. אני סבור כי אין כל קשר ולא אמור להיות כל קשר בין מבחני התמיכה לבין חוק הגיוס. וכל ניסיון ליצור קשר כזה, יש בכך בכדי להחטיא את מטרת המבחנים כמו גם את מטרות משרד העבודה.

“אציין עוד, כי עמדתה של היועצת המשפטית של משרדי אף היא אינה עולה בקנה אחד עם עמדתי, וזאת בין היתר בגין כפיפותה של היועצת המשפטית של משרדי לייעוץ המשפטי לממשלה, ובכך בעצם אין כל ייצוג לעמדתי כשר האמור להוביל מדיניות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות