פרחאן לנשיא: “פתאום שמעתי עברית מחוץ לדלת, לא האמנתי”

אריה ריבקינד
|
כ"ג אב התשפ"ד / 27.08.2024 19:44
נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם החטוף קאיד פרחאן אלקאדי שחולץ מהשבי בעזה אמר : “אני מודה למדינת ישראל, לצבא, שהגיע. זה בזכות הצבא שלנו, הם עושים עבודת קודש קודשים, סיכנו את החיים שלהם”

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב (שלישי) עם החטוף קאיד פרחאן אלקאדי, תושב רהט בן 52, שנחטף ב-7 באוקטובר, וחולץ בבוקר על ידי כוחות צה”ל והשב”כ משבי החמאס בעזה.

הרצוג פתח בהתרגשות: “שלום פרחאן היקר, איזה מרגש זה לשמוע את קולך! אח שלנו שחזר הביתה. אח שלנו שחזר!”

פרחאן הודה לנשיא: “אני מודה למדינת ישראל, לצבא, שהגיע. אנשים סובלים שם. תעשו הכל כדי להחזיר את האנשים הביתה. 24 שעות צריך לעבוד, לא לישון כדי שיחזרו, אנשים ממש סובלים, אתה לא יכול לתאר”.

הוא שחזר את רגע החילוץ: “פתאום אני שומע מחוץ לדלת מישהו מדבר בעברית, אני לא האמנתי, לא האמנתי. אני מודה לך מאוד. זה בזכות הצבא שלנו, הם עושים עבודת קודש קודשים, סיכנו את החיים שלהם. תודה רבה כבוד הנשיא”.

הרצוג השיב: “אתה עברת גיהנום שם, אני מבין, זה קשה. הכי חשוב זה להחזיר את כולם. ברוך השם שחזרת, עכשיו אתה רואה את כל המשפחה הגדולה שלך. אנחנו מאוד מאוד גאים בצבא, בשב”כ, כל הכוחות שלקחו חלק במבצע המדהים הזה. יש עוד כל כך הרבה אחים ואחיות שנמצאים שם, שאת כולם שם אנחנו רוצים בבית, כל עם ישראל איתנו. كل الدولة, כל המדינה. ברוך הבא אח יקר, בריאות טובה”.