הקב”נית שכתבה “הציונות הדתית – כת אוכלי מוות” הודחה מתפקידה בצה”ל

חיים טוויל
|
כ"ג אב התשפ"ד / 27.08.2024 18:49
עדי אנגרט, קצינת בריאות הנפש בחטיבת אלכסנדרוני, שכינתה את הלוחמים מהציונות הדתית “כת של אוכלי מוות” ותקפה את המח”ט החדש – הודחה מתפקידה ומשירותה באוגדה • “בתום הבירור, החליט מפקד אוגדה 91 על הדחתה מתפקידה ומשירותה”

מפקד אוגדה 91, תא”ל שי קלפר, החליט היום (שלישי) להדיח את עדי אנגרט, קצינת בריאות הנפש בחטיבת אלכסנדרוני, לאחר שהשתלחה בציונות הדתית בטוויטר וכינתה את החיילים הדתיים:  “כת של אוכלי מוות”.

בצה”ל מסרו כי מדובר בנגדת במילואים “שהתבטאה באופן חמור ולא הולם ברשתות החברתיות, בעודה בשירות מילואים פעיל. היא זומנה היום לבירור פיקודי על ידי מפקד החטיבה. במהלך הבירור הבהיר מפקד החטיבה כי להתבטאויות חמורות אלו אין מקום בצה”ל.

“בתום הבירור, החליט מפקד אוגדה 91 על הדחתה מתפקידה ומשירותה באוגדה. החלטה זו הובאה לידיעת הנגדת”.

בצה”ל הוסיפו ושיבחו את הלוחמים: “לוחמי חטיבת אלכסנדרוני ומפקדה נלחמו מהשבעה באוקטובר, עד היום, והביאו להישגים חשובים הן בצפון והן בדרום”.

יצוין, כי המח”ט אל”מ משה פסל, קפץ בשבעה באוקטובר להילחם, נפצע בלחימה – וחזר לשורות הלוחמים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “מברך על ההחלטה להדיח את הנגדת במילואים שגידפה את הציונות הדתית ותקפה את מח”ט אלכסנדרוני. אין מקום לאמירות כאלה בצה”ל נגד מפקד חטיבה ונגד בני הציונות הדתית שנמצאים בחזית ומחרפים נפשם למען עם ישראל באחוזים אדירים. טוב שצה”ל מסמן קו אדום כנגד מסע ההסתה והדמוניזציה כלפי הציונות הדתית”.

הסערה החלה בוויכוח סוער ברשת הטוויטר עם העיתונאי חיים גולדיטש, כתב ירושלים ב’כאן חדשות’. אנגרט התייחסה לטור של רוגל אלפר ב’הארץ’, שהשתלח באמא השכולה ללי דרעי – ובין היתר נכתב כי דרעי “מפגינה שביעות רצון ממות בנה”.

חיים גולדיטש, לוחם בחטיבה,  מחה על הטור של אלפר וכתב: “לא מספיק שאנשים מקריבים את החיים בשביל שנוכל לחיות פה, עוד החצוף הזה מעז לכתוב דברים מגעילים כאלו על אם שכולה. כפוי טובה, דוחה ומזעזע”.

אנגרט התקשתה להבין  “מה מזעזע במה שכתב”. בציוץ נוסף כתבה: “היא גאה במוות. זה דבר נורא, וזאת הציונות הדתית. כת של אוכלי מוות”.

בציוץ אחר, לפני כמה ימים,  היא השתלחה גם במח”ט החטיבה הדתי, אל”מ משה פסל, וכתבה: “לחטיבה נכנס מח”ט חדש. דבר ראשון מאחל ללוחמים לבצע רצח עם. מקסים”. זאת, כי ציטט את הפסוק: “כפריה של לבנון יהיו לשממה ודרכיה ללא מוצא”.