חמאס הושפל • ערוץ תקשורת שלו: ‘שחררנו את החטוף כי הוא מוסלמי’

בחמאס מתקשים להשלים עם ההשפלה של חילוץ חטוף בחיים ממעמקי מנהרה בדרום הרצועה • חלק מערוצי התקשורת מתעלמים מהחילוץ, אחרים מנסים לטעון שהחטוף שחרר את עצמו לאחר ששוביו נטשו אותו
חרדים 10
כ"ג אב התשפ"ד / 27.08.2024 18:31

ערוץ ‘עזה עכשיו’, אחד מערוצי הטלגרם הגדולים בעזה, אשר מזוהה עם ארגון הטרור חמאס, טוען כי קאיד פרחאן אלקאדי, החטוף שחולץ – שוחרר על ידי חמאס “כי הוא מוסלמי”.

לפי ערוץ 14, בחמאס מתקשים להשלים עם ההשפלה של חילוץ החטוף מתוך מנהרה בעומק של 27 מטרים. פרחאן נמצא לבדו במנהרה, ועל פי ההערכות הוא שהה במקום עד לפני מספר ימים יחד עם חטופים נוספים – וננטש במנהרה מסיבה לא ברורה.

לפי שעה, ברוב הערוצים המזוהים עם חמאס והציר השיעי ממעטים להגיב על החילוץ או שמציפים טענה כי החטוף ברח בעצמו אחרי שחוטפיו נטשו אותו.

אל מיאדין, הערוץ המזוהה עם חיזבאללה, לא דיווח כלל על שחרורו של החטוף קאיד. עם זאת הם עדכנו בציוץ כי על פי התקשורת הישראלית מסוק ובו מספר “חיילים ישראלים פצועים” הגיע לבית החולים סורוקה. ככל הנראה מדובר במסוק ובו החטוף הישראלי שחולץ.

במהלך ההצהרה של דובר צה”ל הוא נשאל: האם יש קשר בין החילוץ למבצע משאיות הסיוע הגדול לעזה שניהלו ערביי ישראל בשבוע האחרון?

הגרי השיב:לא מכיר שום קשר בין הדברים שצוינו פה. המבצע הזה הוא מבצע עם מודיעין, עם כוחות שפועלים בשטח – וזה כל מה שהיה במבצע הזה”.

לפי ערוץ 14, בשעות האחרונות – כפי שהיה גם במקרים קודמים של חילוץ שהביך את חמאס,  צפוי ארגון הטרור לגבש את עמדתו והנרטיב ההסברתי שלו לפאדיחה.

הוא כנראה ינסה לטעון שהחטוף שחורר, אולי כמחווה לתרומת אוכל גדולה שהתקבלה ברצועה במבצע סיוע של ערבים ישראליים.

החטוף קאיד פרחאן אל קאדי הוא תושב רהט שעבר במפעל אריזה בקיבוץ מגן שבעוטף עזה. בשבעה באוקטובר הוא נחטף לרצועה, והיה אחד מתוך שישה בדואים ישראלים שנחטפו.

שלושה מהם חולצו או שוחררו בעסקה, אחד נהרג, ושניים עודם בשבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות