קאיד פרחאן אלקאדי חולץ בחיים ממנהרה בעומק 25 מטר ברפיח

במבצע של צה"ל והשב"כ חולץ היום מדרום הרצועה החטוף פראחן קאדי, בן 52 מרהט, אב ל-11 ילדים, שנחטף מבית אריזה בקיבוץ מגן • מצבו הרפואי תקין: הועבר לבדיקות ב'סורוקה' • לפי ההערכות, שהה במקום יחד עם עוד חטופים ומחבלים שומרים - וננטש במנהרה מסיבה לא ברורה
חיים טוויל
כ"ג אב התשפ"ד / 27.08.2024 15:32

במבצע של צה”ל והשב”כ חולץ היום (שלישי) החטוף פראחן קאדי, בן 52 מרהט, אשר נחטף על ידי ארגון הטרור חמאס לרצועת עזה.

אלקאדי עבד כשומר בבית אריזה בקיבוץ מגן, משם נחטף ב-7 באוקטובר. הוא אב ל-11 ילדים.

החטוף חולץ על ידי לוחמי צה”ל מיחידת שייטת 13, חטיבה 401, יהל”ם ולוחמי שב”כ, תחת פיקוד אוגדה 162, במבצע חילוץ מורכב ברפיח.

“מעבר לכך לא ניתן לפרט מפאת סוגיות של ביטחון חטופינו, ביטחון כוחותינו וביטחון המדינה”, נאמר בהודעה המשותפת של צה”ל והשב”כ. “משפחתו עודכנה בפרטים וצה”ל מלווה אותה. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכלל המאמצים להשבת החטופים”.

בחדשות 12 דווח, כי לפי שעה ההערכה היא ששוביו נמלטו.

ממידע ראשוני עולה, כי מדובר במבצע מורכב בתוואי תת-קרקע, בהובלת לוחמי שייטת 13. לאחר שחבר לכוחות, מצבו הבריאותי של אלקאדי נבדק בשטח והוא עבר תחקור ראשוני בידי הלוחמים. הוא תיאר לכוחות בדיוק היכן הוחזק, במטרה לבדוק אפשרות להימצאות חטופים נוספים.

בערוץ 14 דווח, כי הוא נמצא לבדו במנהרה בעומק 25 מטרים ברפיח,  ללא שומרים או חטופים נוספים. על פי ההערכות אלקאדי שהה במקום עד לפני מספר ימים יחד עם חטופים נוספים, שאותם העבירו השומרים מהמקום – בעוד הוא ננטש במנהרה מסיבה לא ברורה.

מצבו הרפואי תקין והוא הועבר להמשך בדיקות רפואיות בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

עם נחיתת המסוק בבית החולים סורוקה, רצו בני משפחתו לראות אותו בהתרגשות גדולה.

חאתם, אחיו של אלקאדי, אמר לרשת ב: “אנחנו בהרגשה שאי אפשר להסביר שמחה כזאת. אתה מקבל בשורה יותר טובה מהולדת ילד חדש. האמת שלא היו לנו אמונות שיחזור אבל זו הפתעה טובה, השבח לאל. אנחנו כל המשפחה פה. אנחנו רוצים לראות אותו”.

 

מרגש: בני המשפחה רצים לעברו בבית החולים

בני משפחתו של החטוף שחולץ הוסיפו: “שמחה גדולה. מאוד מתרגשים לראות אותו ולחבק אותו. לא מאמינים עד שנראה אותו בעיניים שלנו. יש הרגשה טובה, 11 חודשים שחיכינו שיהיה משהו ופתאום זה קרה”.

מדוברות בית החולים נמסר: לסורוקה פונה בשעות הצהריים במסוק פראחן קאדי, בן 52 מרהט ששב לישראל משבי החמאס. עם הגעתו עבר בדיקה רפואית ראשונית במלר״ד על מנת להעריך את מצבו ובמטרה להעניק לו טיפול רפואי מתאים.

“הוא בהכרה מלאה ומצבו הכללי טוב. נפגש כבר עם בן משפחה בהתרגשות גדולה. אלו רגעים רגישים עבור המשפחה ואנו מבקשים לשמור על פרטיותם ועל כבודם. אנו שמחים על חילוצו ועל חזרתו הביתה ומייחלים לחזרתם של כל החטופים”.

הרמטכ”ל הרצי הלוי סיים אחר הצהרים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הדרום, ראש אמ״ץ, ראש אמ״ן, אלוף ניצן אלון, מתפ״ש ונציגי השב״כ, לאחר חילוצו של החטוף פראחן קאדי, ואישר את המשך פעילות הכוחות בשטח.

הרמטכ”ל: “אנחנו עושים הכל כדי להציל את כל החטופים. כוחות צה”ל ושב”כ מוכיחים אומץ, נחישות ויוזמה בפעולות מורכבות בשטח”.

עם הגעתו לבית החולים. צילום: דוברות סורוקה 

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם פרחאן קאדי. נתניהו ברך את פרחאן ואמר לו כי “עם ישראל כולו מתרגש משחרורו”. ראש הממשלה הבהיר בשיחה כי הוא ימשיך לעשות הכל כדי להשיב את כל חטופינו הביתה.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גלי צה”ל: “החטוף פרחאן אלקאדי חולץ מתוך מנהרה בדרום הרצועה. הוא לא נמלט מהשבי כפי שהופץ בשמועות שונות, אלא אותר על ידי כוחות צה״ל במנהרה שבה הוחזק – וחולץ.

“זו הפעם הראשונה מתחילת המלחמה שצה״ל מצליח לחלץ חטוף חי מתוך מנהרה תת קרקעית. בכל שלושת מבצעי החילוץ המוצלחים הקודמים – החטופים הוחזקו מעל הקרקע במבנים”.

פרחאן הוא אחד מבין שישה אזרחים בדואים שנחטפו בידי מחבלי חמאס. לאחר הטבח הנורא, משפחתו זיהתה  כי נחטף לעזה על בסיס זיהוי שלו בצילומים שהפיץ חמאס אחרי ה-7 באוקטובר.

בעזה נמצאים כעת 108 חטופים, בהם 36 שאינם בחיים.

ממטה משפחות להחזרת החטופים נמסר: “הבשורה על חזרתו של קאיד פרחאן אלקאדי לישראל היא נקודה של אור עבור משפחות החטופים ועם ישראל כולו בימים קשים ומתוחים אלו.

“אנחנו מבקשים לחזק ולהודות לכוחות הביטחון שלקחו חלק בפעולה להחזרתו. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי ישנם עדיין 108 חטופים שנמצאים בשבי החמאס בעזה כבר 326 ימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות