עקץ בעלי צרכים מיוחדים: נותרו עם מיליון ש”ח חובות

חיים טוויל
|
כ"ג אב התשפ"ד / 27.08.2024 14:30
המשטרה עצרה לחקירה את יעקב קובי דולב,  תושב צפון הארץ בשנות ה-40 לחייו,  החשוד במעשי עוקץ ומרמה של בעלי צרכים מיוחדים מרחבי הארץ • את סכומי העתק הוא כנראה איבד במשחקי הימורים • המשטרה חושפת את שיטת הפעולה: כך פגש את הקורבנות ושלשל את הכסף לכיסו

בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים עצרו אמש (שני) לחקירה במחלק ההונאה את יעקב קובי דולב,  תושב צפון הארץ בשנות ה-40 לחייו,  החשוד במעשי עוקץ ומרמה.

היום הוארך מעצרו לטובת המשך חקירת מעלליו על ידי המשטרה.

המעצר בוצע לאחר שלאחרונה התקבלו במשטרה תלונות מאנשים בעלי צרכים מיוחדים המתגוררים ברחבי הארץ, לפיהן נפלו קורבן למעשי עוקץ ומרמה.

חלק מהתלונות התקבלו במשטרת מחוז ירושלים ובעקבות כך החלה יחידת ההונאה בירושלים בביצוע מגוון פעולות חקירה, במסגרתן הצליחה לאתר את החשוד במעשי הונאת הקורבנות.

על פי החשד ומחקירת המקרים עד כה עולה, כי החשוד נקט בשיטתיות פסולה ופלילית ושלשל סכומי כסף רבים לכיסו, לאחר שפגש בקורבנות בעלי צרכים מיוחדים, במקומות שונים – בהם רכבת, לובי של מלון, במרשתת ועוד.

לפי החשד, לאחר שיצר וחיזק את הקשר עם קורבנותיו, טען בפני חלקם באמתלה שביכולתו לסייע להם כלכלית, בין אם בפתיחת בית עסק משותף, ובין אם בהחזרת חובות. בשיטה ערמומית וחסרת רגש, גרם לאותם קורבנות לפתוח חשבון בנק, לבקש הלוואות ולאחר מכן, משך את כספם.

חלקם העבירו בתמימות מוחלטת לחשוד את מיטב כספם.

בכך למעשה, מעל בכספם של הקורבנות וגרף לכיסו סכום עתק של כמיליון ש”ח מחשבונות הבנק ומידי אותם בעלי צרכים מיוחדים שנפלו קורבן למעשיו. מדובר בסכום כספי רב אותו, ככל הנראה, איבד החשוד במשחקי מזל והימורים.

אמש, נעצר החשוד על ידי בלשי הימ”ר בביתו שבצפון הארץ והועבר לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים.

הבוקר הוא הובא בפני בימ”ש שנעתר לבקשת נציג המשטרה והורה על הארכת מעצרו ב-4 ימים, עד לתאריך 30.8, לטובת המשך החקירה במשטרה.

בהודעת המשטרה נאמר: “בשל הצורך החקירתי וחשש כי ישנם קורבנות נוספים, מבקשת המשטרה כי במידה ובידיעת הציבור מידע על קורבנות נוספים שנפגעו על ידי החשוד – יעקב קובי דולב, שתמונתו מצורפת, יש לפנות אל אחת מתחנות המשטרה או למוקד 100”.

רס”ר קרן זיזי, חוקרת ביחידת ההונאה במחוז ירושלים: “מדובר במעשי הונאה אותם ביצע חשוד שבחר את קורבנותיו תוך ניצול מוגבלותם. חקירה שנפתחה ביחידה בעקבות מקרים מעין אלו, חשפה כי מדובר בדפוס פעולה ובשיטתיות זהה במקומות שונים ברחבי הארץ. נמשיך לחקור את מעשיו של החשוד שנעצר במטרה להגיע לחקר האמת ולבסס תשתית ראייתית בגין מעשיו”.