שביתה? קיש הציע פשרה • ארגון המורים: ספין, בובה של סמוטריץ’

שר החינוך הניח מתווה להסכם שכר בפני ארגון המורים והאוצר, לפיו תינתן תוספת של 2,000 שקלים לכל מורה • יו"ר ארגון המורים: "שר חינוך כושל שחיכה עד היום כדי לפרסם תכנית יחסי ציבור 'חדשה', שנכתבה על ידי פקידי האוצר" • אם לא ייחתם הסכם עד מחר - תוכרז שביתה
אריה ריבקינד
כ"ג אב התשפ"ד / 27.08.2024 13:50

שר החינוך יואב קיש הניח היום (שלישי) מתווה להסכם שכר בפני ארגון המורים והאוצר – במטרה למנוע השבתה אפשרית של מערכת החינוך ב-1 בספטמבר.

המתווה הוצג בפגישה שכללה את יו”ר ארגון המורים רן ארז, נציגי משרד האוצר ונציגי השלטון המקומי.

המתווה מעניק תוספת שקלית של 2,000 ש”ח לכל מורה, מחזיר רטרואקטיבית את כל הסכומים שעליהם הוסכם  ב-31 באוגוסט 2023, ומכריע בכל הסוגיות הפתוחות. בנושא החוזים האישיים – המתווה קובע שהנוסח בהסכם יהיה זהה לנוסח הקיים בהסכם עם הסתדרות המורים.

שר החינוך, יואב קיש: “הסרנו את המסכות. היום הנחתי מתווה שנותן למורים הסכם טוב וראוי, ומחזיר למורים את כל התקציב שהובטח להם. האוצר יהיה חייב לוותר על חלק מדרישותיו.

“אהיה ברור – הצד שיבחר לסרב למתווה יוכיח הלכה למעשה שטובת המורים וטובת מדינת ישראל לא לנגד עיניו. אני מתקשה להאמין שבתקופת מלחמה, אחד הצדדים ינהג בחוסר אחריות שכזו”.

יו”ר ארגון המורים רן ארז הגיב בחריפות: “ככה נראה שר חינוך כושל שחיכה עד היום כדי לפרסם תכנית יחסי ציבור ‘חדשה’, שנכתבה על ידי פקידי האוצר כדי להגיד ‘הנה אנו מציעים משהו וארגון המורים לא מסכים’.

“מדובר בספין תקשורתי, תכנית פיקטיבית שאין בינה למו”מ כלום. הכל פייק ליחסי ציבור. אין מתווה ‘חדש’. יש נסיגה חמורה מהמתווה הפוגעני ‘הישן’. הכל מתואם עם פקידי האוצר – המורים יקבלו 2000 רק בעוד 3 שנים! וגם לא רטרואקטיבית. חוזי הקבלן נשארים, כך גם כל שאר הגזירות חסרות התקדים של האוצר. קיש מתגלה שוב כבובה של סמוטריץ'”.

המשא ומתן נמצא בעיצומו, כאשר שני הצדדים מאשימים זה את זה בעיכוב ההתקדמות. קיש הבטיח להביע את עמדתו בסוף היום לגבי מי “תקע את המשא ומתן”.

נכון לעכשיו, עדיין קיים חשש להשבתת הלימודים בתחילת שנת הלימודים הקרובה, אם לא יושג הסכם עד מחר.

שר החינוך קיש אמר הבוקר בריאיון למאיה ראכלין ברשת ב’: “הגעתי למסקנה שאני חייב לשים מתווה שלם על השולחן. באוצר טוענים שהארגון רוצה להכריז על שביתה ולא מעוניין במשא ומתן, ובארגון המורים טוענים זאת על האוצר. בסוף היום אגיד את עמדתי, מי תקע את המשא ומתן”.

בשבוע שעבר שיגר יו”ר ארגון המורים, רן ארז, מכתב לשר החינוך שבו כתב: “איננו מעוניינים למשוך את המשא ומתן מעבר ל-28 באוגוסט – אם עד אז לא ייחתם הסכם קיבוצי, ניאלץ להשבית את פתיחת שנת הלימודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות