הפרקליטות הצבאית קבעה: רצח סוהר השב”ס יוחאי אבני – פיגוע

חיים טוויל
|
כ"ג אב התשפ"ד / 27.08.2024 10:49
מנצור, מחבל חמאס בשנות ה-20 לחייו, מואשם ברצח איש השב”ס לפני כחודשיים בביתו בגבעון החדשה • בניגוד להצהרת התובע שהוגשה לפני שבוע, בכתב האישום נכלל רקע לאומני • משפחתו: “הקלה גדולה”

לאחר 51 ימים: הפרקליטות הצבאית הגישה היום (שלישי) כתב האישום נגד המחבל איברהים מנצור, באשמת רצח איש שב”ס יוחאי אבני הי”ד לפני כחודשיים בגבעון החדשה.

בניגוד להצהרת התובע לפני שבוע, שהוגשה ללא עבירות ממניע לאומני, בכתב האישום נכלל רקע לאומני.

המשמעות – הרצח ייחשב לפיגוע.

המחבל מחמאס נכשל בבדיקת פוליגרף שנערכה לו, בה נשאל אם תכנן את הרצח – ונמצא דובר שקר כשטען כי הרצח לא היה מתוכנן.

בגרסתו בחקירות טען כי מדובר בפריצה לדירה שהסתבכה וכי לא תכנן את הרצח, שאירע בחודש שעבר.

השופט הצבאי רס”ן ברק טמיר ציין בהתייחסו לכתב האישום: “כתב האישום מתאר כיצד החליט הנאשם להיכנס לגבעון החדשה ביודעו כי מדובר ביישוב שבו מתגוררים יהודים בלבד, ולאחר מכן פעל לשם גרימת מותו של המנוח. כתב האישום מתאר כיצד בוצעו המעשים וכיצד דקר הנאשם את המנוח ב-66 דקירות”.

ניצן אבני, אחותו של יוחאי, אמרה בפתח הדיון: “הרוצח דקר את יוחאי 66 דקירות בכל חלקי גופו. כלומר לא רק לרצוח אלא גם להתעלל. לאחר מכן הוא שרף הכל. אנחנו רגע לפני כתב אישום ואנחנו בטוחים שהצדק איתנו”.

משפחתו של יוחאי אבני הגיבה: “המשפחה מרגישה הבוקר הקלה גדולה, מברכת על כתב האישום שהוגש ומודה על הקשב מצד התביעה הצבאית לטיעונים שהוצגו בפניה.

“כתב האישום שהוגש הבוקר עומד באופן ברור על המניע הלאומני לרצח שביצע המחבל השפל שנטל את חייו של יוחאי אבני ז”ל ויש בכך משום נחמה למשפחה השכולה”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: “טוב מאוחר מאשר אף פעם – מברך על החלטת הפרקליטות שקבעה הבוקר לאחר 51 יום כי רצח הסוהר יוחאי אבני הי”ד הינו פיגוע על רקע לאומני, ולא פלילי כמו שהוטעו לחשוב בהתחלה.

“הדרישות של נציב שב”ס, שלי וכמובן של בני המשפחה היקרים להגיע לחקר האמת, תרמו את חלקם. מחבק את משפחת הסוהר וחבריו בשעה קשה זו. המשרד לביטחון לאומי ימשיך ללוות אותם לעד. ה’ יקום דמו”.

התביעה הצבאית הגישה לפני שבוע הצהרת תובע, לקראת הגשת כתב אישום, בה לא יוחסו למנצור עבירות על רקע לאומני.

בדיון החזותי, שנערך בהשתתפות החשוד ומשפחתו של אבני, החל החשוד מנצור לצחוק מול בני המשפחה.

גופתו של יוחאי נמצאה ביום שני בשעות הבוקר, יותר מ-24 שעות אחרי הרצח.

על פי העדויות, הוא לא יצר קשר עם משפחתו מיום שבת, לא הגיע למשמרת ולא ענה לטלפונים, דבר שגרם לאנשים משירות בתי הסוהר להגיע לביתו. “הם מצאו בית סגור עם ריח שרוף והזמינו כוחות משטרה וכבאות”. אנשי הכבאות שפרצו לבית גילו את גופתו של אבני עם סכין נעוצה בצווארו בזמן שביתו עלה באש.

מנצור, פלסטיני בשנות ה-20 לחייו מהכפר בידו, נעצר בחשד לרצח, ואף שיחזר את המעשה.