בג”ץ ללוין: כנס את הוועדה לבחירת שופטים – או צו

בבג"ץ השיבו לעתירות נגד אי כינוס הוועדה לבחירת נשיא לעליון, ואיימו כי אם הוועדה לא תכונס - יחויב השר לכנס אותה בתום הפגרה • סביבת לוין: "החלטה צפויה, בניגוד עניינים ובחוסר סמכות. הם השופטים של עצמם. מסרבים לקבל כל מי שלא משלהם ורק מוכיחים כמה הרפורמה צודקת"
אריה ריבקינד
כ"ג אב התשפ"ד / 27.08.2024 10:37

בג”ץ השיב היום (שלישי) לעתירות נגד אי כינוס הוועדה לבחירת נשיא לעליון, והבהיר כי אם הוועדה לא תכונס – יחוייב שר המשפטים יריב לוין לכנס אותה בתום פגרת בתי המשפט בחודש ספטמבר.

“לבקשתו של שר המשפטים מר יריב לוין, עיכבנו את מתן ההכרעה בתיק זה לתקופה משמעותית על מנת לאפשר לו מצות את המאמצים להגשים את חזונו המבורך להביא למינוי נשיא ושופטים לבית המשפט העליון על בסיס הסכמה רחבה”, כתבו בבג”ץ.

עוד כתבו השופטים יעל וילנר, עופר גרוסקופף ואלכס שטיין: “משהתברר כי הדבר אינו מסתייע, ברור וגלוי כי אין מנוס מפניה למנגון קבלת ההחלטות הקבוע הסעיף 2 לחוק בתי המשפט.

“מתוך כבוד לשר הממונה על מערכת המשפט וביוענו כי ערכי שלטון החוק וטובת מערכת המשפט עומדים לנגד עיניו, אנו מביעים תקווה כי הוא יפעל בימים הקרובים על מנת להוציא תובנה זו מהכח אל הפועל”.

השופטים הדגישו: “בהינתן האמור, אנו מבהירים כי פסק דיננו בעתירה דנן יינתן, ככל שהדבר יידרש, בתחילת שנת המשפט הבאה עלינו לטובה”.

בסביבת השר לוין הגיבו, כי מדובר ב”ההחלטה צפויה, בניגוד עניינים ובחוסר סמכות. הם השופטים של עצמם. למעשה משתלטים על הוועדה לגמרי, מסרבים לקבל כל מי שלא משלהם ורק מוכיחים כמה הרפורמה צודקת”.

אתמול  הודיע השר לוין לבג”ץ כי עדיין לא הושגו הסכמות בינו לבין ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן על זהות הנשיא הבא – ולכן הוא לא מכנס את הוועדה לבחירת שופטים.

עם זאת, במכתבו לבג”ץ לוין חשף את הצעת הפשרה שנתן לממלא מקום נשיא העליון, שיפרוש לגמלאות בתחילת חודש אוקטובר.

בתגובה, מ”מ נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן הודיע כי הוא דוחה את הצעת הפשרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות