ההתבטאות המזעזעת של קצינה על החיילים הדתיים: “כת אוכלי מוות”

הקב"נית בחטיבת אלכסנדרוני, בה שירת סעדיה דרעי הי"ד שנפל בקרב בעזה, השתלחה בציבור הדתי-לאומי בתגובה לטור של רוגל אלפר נגד אימו ללי דרעי • העיתונאי חיים גולדיטש: "מאיפה השנאה שטיפחת" • נשות לוחמי אלכסנדרוני דורשות להדיח אותה מיידית
חרדים 10
כ"ג אב התשפ"ד / 26.08.2024 23:22

קצינת בריאות הנפש של חטיבת אלכסנדרוני בה שירת סעדיה דרעי הי”ד, שנפל בקרב ברצועת עזה, הביעה הסכמה לטור של רוגל אלפר ב’הארץ’ שהשתלח באימו ללי –  ותקפה את המגזר הדתי-לאומי.

הסערה החלה כשהעיתונאי חיים גולדיטש, כתב ירושלים ב’כאן חדשות’, הגיב לטור של אלפר – שפורסם תחת הכותרת “ללי דרעי מפגינה שביעות רצון ממות בנה, ואיש אינו מוחה” –  וכתב: “גועל נפש. לא מספיק שאנשים מקריבים את החיים בשביל שנוכל לחיות פה, עוד החצוף הזה מעיז לכתוב דברים מגעילים כאלו על אם שכולה. כפוי טובה, דוחה ומזעזע. אתה לא ראוי להקרבה ובושה להארץ שטקסט כזה נוראי עולה ככה”.

בתגובה כתבה עדי אנגרט לגולדיטש: “מה מזעזע במה שהוא כתב? לא היית מאמין אבל יש תרבויות בישראל שבשבילן המוות הוא לא תכנית עבודה”.

גולדיטש השיב: “פגשת פעם את ללי? יש לך מושג מי האישה? נראה לך לגיטימי לכתוב על אם שכולה מלפני חודש וחצי מהחטיבה שלנו ששכלה את בנה וכואבת את כאבו שהיא שבעת רצון מזה? וואלה עדי הפתעת אותי, ראיתי בך יותר רגישות”.

“איפה כתבתי שהיא שבעת רצון?”, השיבה אנגרט. “אלפר מביא את מה שהיא אמרה, כפשוטו, היא גאה במוות. זה דבר נורא, וזאת הציונות הדתית. כת של אוכלי מוות”.

גולדיטש: “הוא כתב את זה, זה הקידום ומזה הזדעזעתי. אני תוצר הציונות הדתית ואני גאה במקום שממנו באתי. בחרתי בדרך אחרת והערכים הרבים שצברתי בה מובילים אותי. לקרוא לציונות הדתית כת של אוכלי מוות – אין לי מילים. רק להגיד שאולי הקבנית צריכה קבן בעצמה. סליחה”.

אנגרט השיבה: “דבר ראשון להיות בטיפול נפשי זה דבר טוב שמראה על מודעות עצמית, וברור שאני הולכת בתקופות. אני מבינה שניסית להעליב אבל יצא לך קצת מצחיק. לעניין: עומדת מאחורי מה שכתבתי. אני יודעת שקשה למי גידלו אותו כאליטה להבין שבעצם בזים לו, אבל זאת בעיקר בעיה שלך, לא שלי”.

גולדיטש: “גבירתי אני בטיפול נפשי בעצמי וממש לא ניסיתי לעלוב בך, אלא להראות לך שעברת את הגבול. את הקב”נית של החטיבה שלנו לעזאזל. לא ידעתי שלגדול בדימונה זה להיות אליטה. אין לי מושג מאיפה השנאה שטיפחת לציונות הדתית בעיקר כואב ומפחיד שאת הגורם המטפל בחטיבה שרבים מחבריה נמנים על המגזר הנ”ל”.

בסיום הדיון בין השניים כתבה אנגרט: “רק שאני אבין, דעה די נפוצה בחטיבה שרצח עם זה סבבה ומי שמפגין בקפלן הוא בוגד זה בסדר, אבל לבוז לערכים של הציונות הדתית זה לא? ואגב עבדתי לפני זה עם פלסטינים, גם איתם לא הסכמתי על הרבה דברים”.

בציוץ אחר, לפני כמה ימים,  היא השתלחה גם במח”ט החטיבה הדתי, אל”מ משה פסל, וכתבה: “לחטיבה נכנס מח”ט חדש. דבר ראשון מאחל ללוחמים לבצע רצח עם. מקסים”. זאת כי ציטט את הפסוק: “כפריה של לבנון יהיו לשממה ודרכיה ללא מוצא”.

דובר צה”ל מסר: “הדברים חמורים ואינם הולמים את המצופה ממפקדים בצה”ל. האירוע בבירור”.

נשות לוחמי אלכסנדרוני דורשות להדיח מיידית את הקב”נית.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות