משפחתו של הלוחם שנפל רותחת: “אבסורד. המחבל מסתובב חופשי”

משפחתו של לוחם כפיר אליה הלל הי"ד, שנפל לפני שלושה חודשים בפיגוע דריסה בשומרון, מותחת ביקורת חריפה על העובדה שהמחבל שרצח את בנה וזכה למסתור מצד הרשות - טרם נתפס 
חיים טוויל
כ"ב אב התשפ"ד / 26.08.2024 17:14

בני משפחותיהם של לוחמי כפיר, אליה הלל ודייגו הרסאג’ הי”ד, מציינים היום (שני) שלושה חודשים לפיגוע הדריסה בשומרון בו נרצחו יקיריהם, והמחבל שביצע את הפיגוע ונמלט למפקדת הרשות בשכם – טרם נתפס.

לאחר הפיגוע זכה המחבל למחסה והגנה במפקדתו של מושל שכם מטעם הרשות, בה שוכנים גם משרדי המנגנונים הפלסטינים. אולם, לאחר כמה ימים בהם זכה לשמירה, בהוראתו של יו”ר המודיעין הכללי מג’ד פרג’, שאחראי על התיאום הביטחוני עם ישראל, הוא הוברח למקום מסתור אחר ולא נתפס עד היום.

״אובדן בננו שנפל בהגנה על המולדת הוא כואבת ובלתי נסבלת, אך העובדה שהמחבל עדיין חי ומסתובב חופשי מבלי שנתן דין וחשבון היא צורבת ואימתנית״, אמרו בני משפחת הלל.

“לא ייתכן שהרשות תעניק מקלט למחבלים ובו-זמנית תקיים ‘תיאום ביטחוני’ עם ישראל. דם בנינו אינו הפקר, ולא ניתן להתעלם מהמצב הקיים. המציאות בה רוצח מסתובב חופשי תחת חסות הרשות, תוך מצג שווא של שיתוף פעולה עם ישראל, היא שערורייה בלתי נתפסת”.

ההורים השכולים הוסיפו בכאב: “אתמול היה אמור להיות יום הולדתו ה-21 של אליה. במקום לחגוג איתו, אנחנו עמדנו ליד קברו עם בלונים ועוגה עם לב מרוסק ועיניים נפוחות מדמעות, ובאותה שעה, הרוצח שלקח ממנו את החיים ומאיתנו את בננו, ממשיך להסתובב חופשי ואולי חוגג או חגג כבר יומולדת לעצמו. זהו אבסורד בלתי נתפס ועלבון צורב לזכרו של אליה ולכל מי שאיבד את יקיריו בפעולות טרור רצחניות”.

המשפחה קראה לציבור להצטרף להפגנת מחאה שתתקיים במקום הפיגוע הערב, בדרישה להפסקת מדיניות ה’הכלה’ כלפי הרשות הפלסטינית ולפעולה נחרצת נגד הטרור ביהודה ושומרון, בדומה למבצע בעזה.

“אנו דורשים שינוי מיידי במדיניות מערכת הביטחון ופעולה תקיפה לחיסול המחבל,” מדגישים בני המשפחות. “מדיניות ההכלה הנוכחית מסכנת חיי אדם ומעודדת את המשך הטרור”, קראו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות