תא”ל ששכל את בנו: הבעיה בצה”ל זה לא גודל הכוח – אלא הדבר הזה

תא"ל במיל' דדי שמחי, אביו של גיא שמחי הי"ד שנפל ב־7 באוקטובר, פרש את משנתו: "כל הדרג הצבאי צריך ללכת הביתה" • "הדרג הצבאי הבכיר והדרג המדיני לא מאמין בעצמו וביכולות הצבא ולא משתמש נכון בכלי המטורף שיש לו"
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ד / 26.08.2024 13:09

תא”ל במיל’ דדי שמחי, נציב כבאות והצלה לשעבר, ששכל את בנו גיא הי”ד בבוקר ה-7 באוקטובר, תקף היום (שני), בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM, את התנהלות המערכת הצבאית והמדינית.

“מחר אנחנו עושים אזכרה לגיא, ואנחנו כמעט באותו מקום אחרי 11 חודשים. היה מחדל מטורף, אירוע קולוסלי ב־7 באוקטובר, אבל הצבא התעשת והתחיל להראות מה היכולות שלו.

“יש לנו צבא חזק עם יכולות מדהימות. מה שמושקע בו זה גם בנינו ובנותינו, והדרג הצבאי הבכיר והדרג המדיני לא מאמין בעצמו וביכולות הצבא ולא משתמש נכון בכלי המטורף הזה שיש לו”.

הוא הוסיף: “מה שלא עובד זה לא גודל הכוח, אלא אופן הפעלתו. כל הדרג הצבאי והמדיני בפוסט טראומה, יש להם קושי אמיתי כבני אדם לקבל החלטות. זה אירוע מאוד מורכב”.

לדבריו, “הצבא אמור להציג פתרונות יצירתיים והדרג המדיני צריך להחליט, ומצד שני לדרוש מהצבא פתרונות יצירתיים שמבוססים בעיקר על הפעלת כוח. אני טוען שכולם צריכים ללכת. 150 איש צריכים לקוד קידה, 120 נבחרי ציבור צריכים להחזיר את המנדט לעם – וכל הדרג הצבאי צריך ללכת הביתה”.

“מה יגידו תושבי הצפון?”, זעק שמחי, “ה’דונט’ האמריקני לא עובד על סינוואר ואיראן, אלא עובד רק עלינו. ישראל צריכה להוריד מהלומת אש אווירית הרסנית על ביירות, להסביר ללבנון שנמאס לנו, עד כאן.

“לדעתי אנחנו 11 חודשים במלחמה. די מיצינו את האירוע בדרום חוץ מהחטופים, אבל כוחות כבר זזו מהצפון לדרום. עכשיו זה הזמן לטפל בצפון, ואפשר. הבאים בתור הם יישובי קו התפר עם איו”ש, יתייחסו אליהם ככה באירוע באזור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות