“נסראללה מותש”: צבי יחזקאלי חשף מה מצבו של ארגון חיזבאללה

הפרשן לענייני ערבים ביקר את התגובה הישראלית בלבנון אתמול: "יש פה הזדמנות פז שפוספסה. אתה קולט שהוא לא רוצה מלחמה אזורית, תכתוש ותכאיב" • "מי שדורש הסכם בשכונה שלנו זה החלש"
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ד / 26.08.2024 12:39

צבי יחזקאלי, הפרשן לינייני העולם הערבי, התייחס הבוקר (שני), בראיון שהעניק לאראל סג”ל ושחר סגל ברדיו 103FM, למכת המנע של ישראל בלבנון ול’תמונת המצב’ בגבול הצפון – והסביר מדוע לדעתו נסראללה מותש.

“תראו מה הולך על נסראללה ברשתות, אומרים שהוא תרנגולת, אבל חייבים לראות את האירוע בהקשר של מה שקורה בגבול הצפון. הוא הצליח להכניס את הציבור פה לשבועיים-שלושה של חרדה, ובסוף עשה תגובה שישראל לא שינתה דרכה את המשוואה.

“הסיפור הוא – האם אנחנו משנים את המשוואה בצפון, ולא –  אתה עדיין מנגן לפי החליל של נסראללה וסינוואר. יש פה הזדמנות פז שפוספסה – לקבוע מציאות חדשה בדרום לבנון”.

הוא הוסיף: “בשבועיים-שלושה האחרונים ישראל עברה למוד של פעולה, של לתקוף לו מחסני תחמושת, וגם זה מה שהיה כביכול במתקפת המנע. היא הייתה מובנית, מבוקרת עם האמריקנים. אם אתה מבין שיש לך נסראללה בצד השני עם ארסנל נשק שיירה ביום אחד – זה או הסכם או מלחמה”.

לדבריו, “מה שקורה כרגע בדרום לבנון זה שנסראללה מותש, הארגון שלו מותש ואתה יכול להתיש אותו יותר, אבל אם על הפרק עומד או הסכם או מלחמה, ישראל צריכה לפעול. אתה קולט שהוא לא רוצה מלחמה אזורית, תכתוש ותכאיב. כמעט חודש מאז החיסול בדאחיה יכולת להמשיך את האפקט ולהתיש אותו תחת המשוואות הקיימות.

“אני לא מאמין שיש מישהו שחושב שחיזבאללה על הגבול שלך זה לא איום, ומי שדורש את ההסכם בשכונה שלנו זה החלש”, הדגיש יחזקאלי.

על העסקת חטופים אמר: “חמאס אמר ‘לא’ להצעות האחרונות שלו. אם ישראל הייתה הולכת אחרי הטיל למג’דל שמס, למדיניות של לא להרוג בכירי חיזבאללה ופשוט לרדת על כל הארסנלים שלהם, זה היה מכאיב. אנחנו כבר מבינים שמה שבאמת משפיע על ארגוני הטרור האלה זה רק תפיסת שטח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות