דיווח בריטי: יחיא סינוואר מסתובב ברחובות עזה כשהוא מחופש לאשה

העיתון הבריטי מצטט 'גורמי מודיעין ישראלים', שטוענים כי מנהיג חמאס בעזה עוזב מדי פעם את המנהרות מחשש שמיקומו יתגלה - ושוהה לעיתים קרובות במקום גלוי לעין, בין תושבים פלסטינים
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ד / 26.08.2024 11:30

העיתון הבריטי ‘דיילי אקספרס’ פרסם היום (שני) כי מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, נטש את מנהרות הטרור – ונמצא במקום גלוי לעין, בין תושבים פלסטינים כשהוא מחופש לאישה.

את הדברים פרסם העיתון בשם “גורמי מודיעין ישראלים”.

לפי הדיווח, שצוטט ב’כאם חדשות’, בכיר שב”כ לשעבר שלום בן חנן, הנחשב כמעורה בחיפושים אחר מנהיג חמאס, צוטט בדיווח כמי שאומר כי מנסיון שנרכש במבצעים ופעולות חיסול אחרות, הרי שסינוואר לא ישהה במנהרה או בכל מקום אחר תחת לאדמה במשך יותר מ-24-36 שעות בכל פעם.

הסיבה לכך לדבריו היא שמנהיג חמאס יודע שניתן למצוא אותו גם שם, בעזרת אמצעים טכנולוגיים.

מקור בכיר נוסף צוטט אומר כי החיפושים בימים אלה אחר סינוואר מתנהלים תוך שימוש הן באמצעים טכנולוגיים והן במודיעין אנושי, כשההערכה היא שסינוואר נמצא במקום הגלוי לעין.

מקור נוסף אמר שהמסר האחרון שהעביר סינוואר היה ברור וקצר, “כדי של ייווצר בלבול”, שעה שהוא עובר מיעד ליעד עד ליעדו המבוקש.

הדברים מצטרפים לדיווח אמש של העיתון ‘ניו-יורק טיימס’ כי כוחות קומנדו של צה”ל פשטו בחודש ינואר על מנהרות בדרום רצועת עזה במטרה לתפוס את סינוואר, אך הוא עזב לפני המבצע ומאז נעלמו עקבותיו. בעיתון האמריקני סקרו את המאמצים של ישראל לצוד את סינוואר, וטענו כי “יכולתו של סינוואר לחמוק מתפיסה או מוות – מנעה מישראל הצלחה צבאית במלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות