האחות ספדה: הוא היה אומר ‘אין לי בעיה למות בשביל שתוכלו לחיות’

אודיה בן שטרית סיפרה כי אחיה דוד משה הי"ד, שנפל מפגיעת מיירט: "אח שלי היה גיבור ציוני. הוא אהב את המדים והדגל והפלגה ואת הצבא. הוא היה מאוהב בישראל"
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ד / 26.08.2024 11:13

אודיה בן שטרית, אחותו של דוד משה הי”ד, שנפל מפגיעת טיל מיירט על ספינת ‘הדבורה’ שבה הוצב מול חופי נהריה ועכו, סיפרה היום  (שני) על אחיה – שאמר לא פעם:  “אין לי בעיה למות, בשביל שאתם תוכלו לחיות”.

בריאיון ברשת ב’ היא סיפרה: “הוא היה מאוהב בישראל. כל פעם היה אומר ‘אין לי בעיה למות, בשביל שאתם תוכלו לחיות’. זאת הייתה הצוואה שלו. לפני שהוא נפל רבנו, לעולם לא אוכל לחבק אותו שוב”.

אודיה, ששירתה כלוחמת בצה”ל, הבינה מהר שמשהו חריג קרה. “התקשרו אלינו ואמרו שהוא פצוע קשה מאוד. הייתי בעבודה אבל ידעתי שזה לא משהו רגיל, בגלל שהוא נפצע והגיעו שני רכבים מחוץ לבית. כשהגענו לבית החולים הודיעו לנו שהוא נפטר במהלך הניתוח. היינו אני וההורים שלי, האחיות שלי הגיעו בהמשך. אני מנסה למצוא את המילים הנכונות. אין איך להכיל את זה.

“לפני שהוא נפל רבנו”, שיתפה. “הוא אומנם היה קטן ממני בשלוש שנים, אבל לא היינו החברים הכי טובים. לעולם לא אוכל לחבק את אח שלי יותר ולהגיד לו שאני מצטערת. אם יש פה אחים ששומעים אותי, שידעו שמשפחה זה הכול. אנחנו נמצאים במציאות כל כך הזויה. אי אפשר לדעת מי יצא מהדלת ולא ישוב. תחזקו את המשפחה שלכם, שלא יהיו רגעי חרטה. אני לעולם לא אוכל לחבק את אח שלי שוב.

“אח שלי היה גיבור ציוני. הוא אהב את המדים והדגל והפלגה ואת הצבא. הוא היה מאוהב בישראל. בסופו של דבר הוא מת תוך כדי שהוא מגן בגופו על הארץ הזאת. באנו ממשפחה דתית. החלטתי שאני רוצה להיות לוחמת והוא העריץ אותי על זה. כל הזמן הוא היה אומר לי שזאת זכות לשרת בצה”ל. הוא היה חוזר הביתה מאושר. לכל מקום הוא היה הולך עם הנשק והמדים. היינו צוחקים עליו”.

לדוד משה היו תוכניות שרצה להגשים אחרי השירות: “לפני שבוע הוא סיפר לאמא שלי שיטוס לאוזורה וירקוד שם ‘כמו שלא רקד בחיים'”, סיפרה. “הוא היה ילד של אושר. הייתה בו כל כך הרבה שמחת חיים. אתמול, כשהעלתי תמונות לאינסטגרם הוא התפוצץ במיליוני סיפורים של אנשים שהכירו אותו 10 דקות והוא הפך להיות כל עולמם ברגע”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות