“איראן מקדמת טרור נגד מרכזים יהודים בקזחסטן ואוזבקיסטן”

ארגון 'כתאא'ב חיזאללה הפועל בעיראק בתמיכה איראנית, היה מעורב בניסיונות לפגוע במרכזים יהודיים במדינות באסיה • על פי הדיווח, הארגון גייס אזרח טג'יקי שניסה לבצע הצתות נגד יעד יהודי בקזחסטן
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ד / 26.08.2024 11:09

ערוץ ‘איראן אינטרנשיונל’ דיווח היום (שני) כי ארגון ‘כתאא’ב חיזאללה’ הפועל בעיראק בתמיכה איראנית, עומד מאחורי ניסיונות לבצע פעולות טרור במרכזים יהודיים באוזבקיסטן ובקזחסטן.

על פי הדיווח, שצוטט ב’כאן חדשות’, פעולות אלה הן חלק מהרחבת ההשפעה האיראנית מעבר למזרח התיכון.

לפי מספר מקורות, הארגון ביצע פעולות טרור באוזבקיסטן ובקזחסטן באמצעות פעיל מטג’יקיסטן – שגויס דרך האוניברסיטה בה למד באיראן, וככל הנראה עמד מאחורי ניסיון הצתה של מרכזים יהודים בקזחסטן.

רבה הראשי של איראן, הרב יהודה גראמי, השתתף במוצאי שבת באירוע שהתקיים במלון ‘רידס’ באלמא אטא שבקזחסטן, ביום ההילולא ה-80 של המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ”ל אביו של הרבי מליובאוויטש, הקבור בעיר.  

הרב גראמי אמר בנאום באירוע : “הגעתי לכבודו של הרבי, הגעתי לכבודו של רבי לוי יצחק. כולנו קשורים לרבי, הרבי הוא אבא של כולנו”.

ב’כאן חדשות’ צוין, כי  מעבר לשליחת זרועותיה לעבר מדינות סמוכות, איראן פועלת מאחורי הקלעים גם כדי לגייס אזרחים בתוך מדינת ישראל לפעול למענה.

שב”כ חשף לפני כשבועיים שורה של פרופילים פיקטיביים ברשתות החברתיות, שבהם משתמשים גורמי מודיעין איראניים במטרה לשדל ישראלים לפגוע בביטחון המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות