ארבל: ‘דבריו חסרי אחריות’ • בן גביר: ‘חנפן השמאל הבלתי נלאה’

השר לבטחון לאומי אמר כי היה "מקים בית כנסת בהר הבית" - והשר משה ארבל הזדעק וקרא לנתניהו לפעול נגדו: "חוסר תבונתו עלול לעלות בדמים" • סביבת בן גביר: "מצביעי ש"ס בחרו ימין וקיבלו את משה מרץ ארבל" • ‏לשכת ראש הממשלה: "אין שום שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית"
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ד / 26.08.2024 10:35

השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר,   אמר הבוקר (שני) בתוכניתו של ספי עובדיה בגלי צה”ל, כי  “המדיניות מאפשרת להתפלל בהר הבית, יש דין שווה בין יהודים למוסלמים – הייתי מקים שם בית כנסת”.

שר הפנים משה ארבל מש”ס הזדעק וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו  להעמיד את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר “במקום”, לאחר דבריו.

“על ראש הממשלה נתניהו לפעול מיידית להעמיד במקום את מר בן גביר בדבריו גם הבוקר בעניין הר הבית”, אמר השר ארבל. הוא הוסיף: “דבריו חסרי האחריות מעמידים במבחן את הבריתות האסטרטגיות של ישראל עם מדינות מוסלמיות המהוות קואליציה במאבק בציר הרשע האיראני. חוסר תבונתו עלול לעלות בדמים”.

בסביבת בן גביר הגיבו: “חנפן השמאל הבלתי נלאה משה ארבל שמדוברר על ידי בן כספית והשמאל הקיצוני, פוזל מיום כניסתו לכנסת לתפקיד שופט עליון. הוא חנפן בלתי נלאה, לשמאל, לערבים, למערכת המשפט, ובמקרה של הר הבית גם לחמאס ולוואקף. עצם ההאשמה הקבועה שלו נגד יהודים, מייצרת סיכון בטחוני. מצביעי ש”ס בחרו ימין וקיבלו את משה מרץ ארבל”.

‏לשכת ראש הממשלה הגיבה: “אין שום שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית”.

גם שר הביטחון יואב גלנט צייץ: “ערעור הסטטוס קוו בהר הבית הוא מעשה מסוכן, מיותר וחסר אחריות. פעולותיו של בן גביר מסכנות את ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל ואת מעמדה הבינלאומי. הפעולה שביצע צה״ל אתמול לבלימת מתקפת חיזבאללה חיזקה את מדינת ישראל, הצהרותיו של בן גביר – מחלישות אותנו”

השר בן גביר הגיב לציוצו של גלנט וכתב: “שר הביטחון יואב גלנט מתרפס בפני החמאס וגורר את מדינת ישראל לעסקה מופקרת. גלנט בוחר להמשיך במדיניות ההרסנית של הקונספציה התבוסתנית גם מול החיזבאללה בצפון. אסור שישראל תסתפק בגיחת מנע בודדת, עלינו להביא על חיזבאללה מלחמת הכרעה שתסיר את האיום בצפון ותאפשר את החזרת התושבים בביטחה הביתה”.

בתשעה באב עלו בן גביר והשר יצחק וסרלאוף להר הבית. בן גביר עורר סערה לאחר שתועד מתפלל בהר והעולים ניצלו את הגעתו וקיימו במקום השתחוויה.

בן גביר אמר בהר הבית: “אנחנו בתשעה באב, הר הבית, באים לציין כאן את חורבן בית המקדש. אבל צריך גם להגיד ביושר: יש התקדמות מאוד גדולה כאן במשילות, בריבונות. תמונות של יהודים שמתפללים כאן. כמו שאמרתי: המדיניות שלנו היא לאפשר תפילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות