“פעל בניגוד להנחיות”: גורם מדיני במתקפה חריגה על דובר צה”ל

דניאל הגרי אמר הערב בהצהרתו לתקשורת, לאחר מתקפת המנע של ישראל נגד חיזבאללה: "מחויבים למטרת מלחמה אחת מרכזית - השבת החטופים" • הגורם המדיני: "דובר צה"ל בחר להזכיר רק מטרת מלחמה אחת - תוך התעלמות מיתר מטרות המלחמה"
אריה ריבקינד
כ"ב אב התשפ"ד / 25.08.2024 23:18

גורם מדיני תקף הערב (ראשון) את דובר צה”ל דניאל הגרי, לאחר שאמר בהצהרה לתקשורת, לאחר מתקפת המנע של ישראל נגד חיזבאללה, כי החזרת החטופים היא מטרת המלחמה “האחת והמרכזית”.

הגרי אמר הערב: “אנחנו ממשיכים להיות מחויבים למטרת מלחמה אחת מרכזית – השבת מאה ותשע החטופות והחטופים, ונמשיך לפעול בכל המאמצים על מנת לממש אותה”.

הגורם המדיני מסר: “הבחירה של דובר צה”ל להזכיר בהצהרתו הערב רק מטרת מלחמה אחת – תוך התעלמות מיתר מטרות המלחמה – היא בניגוד גמור להגדרות והנחיות הדרג המדיני”.

הגורם ביקש להבהיר: “מטרות המלחמה היו ונותרו – השבת חטופינו, השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, הבטחה שעזה לא תהיה שוב איום על ישראל, והשבת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם”.

הגרי השיב: “בהצהרתי הערב אמרתי כי ‘אנחנו ממשיכים להיות מחויבים למטרת מלחמה אחת, מרכזית, השבת החטופים’. מיותר לציין כי השבת החטופים היא מטרה נעלה, אך היא לא מטרת המלחמה היחידה”.

הגרי הוסיף: “באותה מסיבת עיתונאים התייחסתי בדברי גם להשמדת הזרוע הצבאית של חמאס, גם היא אחת ממטרות הלחימה. צה”ל פועל לילות כימים להשגת מטרות המלחמה – כולן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות