היועמשית: קידום הקצין בניגוד לחוק • בן גביר: המינוי לא יבוטל

בהרב מיארה הבהירה לשר בן גביר: קידום הקצין מאיר סוויסה לדרגת סנ"צ וההחלטה למנותו למפקד תחנת המשטרה בדרום ת"א - נעשו בניגוד לחוק • הקצין מואשם בהשלכת רימון הלם לעבר מפגינים במחאה • בן גביר: "אם היועמ"שית רוצה לבטל מינוי של השר, היא מוזמנת ללכת לבג"ץ"
יוני גרין
כ"ב אב התשפ"ד / 25.08.2024 22:07

היועצת המשפטית לממשלה עו”ד גלי בהרב מיארה הודיעה הערב (ראשון) כי יש לבטל את החלטת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לקדם את מאיר סוויסה לדרגת סנ”צ ולמנותו למפקד תחנת המשטרה בדרום תל אביב.

“מדובר, על פני הדברים, בהתנהגות חמורה שהיא בניגוד לדין ופוגעת בשלטון החוק”, כתב עו”ד ד”ר גיל לימון, המשנה ליועמ”שית, על החלטת בן גביר להעניק דרגות סנ”צ לרפ”ק סוויסה –  שמואשם בהשלכת רימון הלם לעבר מפגינים במחאה נגד הרפורמה המשפטית.

המשנה ליועמ”שית הוסיף: “חומרתה מתגברת נוכח העובדה שמדובר במינויים במשטרה, שתפקידה הוא שמירת החוק, ועל כן יש בהפרת החוק במצב שכזה משום פגיעה קשה ביותר באמון הציבור.

“לא ניתן מבחינה משפטית לקדם את רפ”ק סוויסה בדרגה או למנות אותו למפקד תחנת המשטרה בדרום תל אביב”.

במכתב, ששוגר ליועץ המשפטי של המשרד לביטחון לאומי – נאמר: “כניסתו של רפ”ק סוויסה לתפקיד זה או ענידת דרגות סנ”צ על ידו תהיה, איפוא, בניגוד לדין על כל המשתמע מכך. נבקש שהדברים יובהרו בהקדם האפשרי לרפ”ק סוויסה וכן לכל המעורבים בדבר”.

השר איתמר בן גביר הגיב: “המינוי של סנ”צ מאיר סוויסה לא יבוטל. אם היועמ”שית רוצה לבטל מינוי של השר, היא מוזמנת ללכת לבג”ץ. נעשו כלל הצעדים הנדרשים על פי חוק ובהתאם לסמכות השר לביטחון לאומי כדי למנותו.

“היועמ”שית היא גורם ממליץ ולא גורם מחליט ולכן סוויסה הוא סגן ניצב ומפקד תחנת תל אביב – דרום. המכתב של אנשי היועצת רצוף באי דיוקים ועובדות לא נכונות”.

בן גביר אמר בטקס בו העניק דרגות סנ”צ לסוויסה: “בין יתר החניכים המצטיינים כאן יש קצין בשם מאיר סוויסה. אני עד לשיימינג שעשו לו, לכמות הלחצים הפוליטיים שהופעלו על כולנו שלא ניתן לו דרגה ועל הניסיון לעשות סיכול ממוקד לשוטר שפעל לכאורה לפי הנחיה שקיבל ובכל מקרה שגם מח”ש מודים היום שלא פעל בזדון אלא ביצע את תפקידו.

“לא אתן לרוחות הרעות וללחצים לשנות ולהשפיע עלי – מול השיימינג והרוע והתרעלה והשנאה כלפי שוטר שקיים וביצע את תפקידו, אני עומד ואומר – אני נותן לך גב. אני נותן לכם גב, אני אוהב אתכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות